مایکروسافت قصد دارد ماه آینده  Copilot for Security را راه اندازی کند تا چت بات هوش مصنوعی اختصاصی‌اش به حوزه امنیت سایبری هم وارد شود.

هوش مصنوعی Copilot for Security یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی برای متخصصان امنیت سایبری است که به نقل از theverge قرار است از ماه آینده در دسترس عمومی قرار گیرد. این هوش مصنوعی برای متخصصان امنیت سایبری طراحی شده تا به آنها کمک کند در برابر تهدیدات و آسیب‌های سایبری از خود محافظت کنند. اما نکته جالب درباره دسترسی به این چت بات،‌ هزینه آن است.

برخلاف هوش مصنوعی کوپایلوت پرو که کاربران اشتراک ماهانه تهیه می‌کنند و با پرداخت یک مبلغ،‌ دسترسی کامل در طول ماه به کوپایلوت دارند،‌ قرار است پرداخت هزینه برای Copilot for Security به ازای مصرف باشد. به این صورت که برای هر ساعت استفاده 4 دلار پرداخت شود.

کابردهای Copilot for Security

همانطور که بالاتر هم گفتیم Copilot for Security  یک چت بات هوش مصنوعی اختصاصی برای امنیت سایبری است که از «GPT-4» و «مدل‌های امنیتی خاص مایکروسافت» قدرت گرفته است.

مایکروسافت برای اولین بار آزمایش این چت بات را حدود یک سال پیش آغاز کرد. Copilot for Security شامل بخش pinboard برای همکاری بین کارمندان امنیت سایبری و انجام کارهایی مثل امکان خلاصه کردن رویدادها و گزارش نویسی وظایف کاربرد دارد. مانند بسیاری دیگر از چت‌بات‌های هوش مصنوعی، می‌توانید از ورودی‌های زبان طبیعی استفاده کنید، فایل‌ها را برای تجزیه و تحلیل به او بدهید یا حتی برای کد زنی از آن استفاده کنید. البته همه کارهای شما در سابقه این چت ذخیره می‌شوند.

اقدامات مایکروسافت برای عرضه هوش مصنوعی در حوزه امنیت سایبری در حالی است که پیش از این به مقدار زیادی این شرکت مورد حمله هکرهای دولتی روسیه قرار گرفته است.