ماکروسافت تائید کرد که هوش مصنوعی سورا روی کوپایلوت در دسترس خواهد گرفت! از کجا می‌دانیم؟ آقای میخائیل پاراخین گفت!

دیروز یکی از کابران ایکس (توییتر سابق) در این شبکه اجتماعی سوالاتی درباره هوش مصنوعی سورا مطرح کرده بود و پرسید که «آیا سورا به Copilot می‌آید؟» میخائیل پاراخین مدیر عامل تبلیغات و خدمات وب مایکروسافت، در توییتی دیگر پاسخ داد که «هوش مصنوعی سورا در نهایت با کوپایلوت یکی می‌شود،‌ اما کمی طول می‌کشد.»

حالا به طور غیر رسمی تائید شده که هوش مصنوعی سورا روی کوپایلوت عرضه می‌شود؛‌ اما اطلاعات تکمیلی مثل زمان عرضه و یا هزینه اشتراک آن را نمی‌دانیم.

سورا دقیقا چیست و چه ربطی به کوپایلوت دارد؟

Sora  یک هوش مصنوعی ویدیوساز بسیار قدرتمند است که توسط کمپانی OpenAI توسعه یافته. شما با این هوش مصنوعی می‌توانید هر درخواست های متنی بنویسید و از سورا ویدیوهای ۶۰ ثانیه‌ای با کیفیت و جزییات بسیار دقیق و به طرز خیره کننده‌ای واقع گرایانه، بگیرید. اگر فقط یکی از ویدیوهای ساخته شده با سورا را ببینید، متوجه می شوید از چه حرف می زنیم!

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی سورا چیست

از طرفی ما کوپایلوت را داریم که هوش مصنوعی اختصاصی ماکروسافت است و در ماه‌های اخیر به خوبی توسعه یافته، چند ماه پیش کمپانی اوپن ای‌آی توسط ماکروسافت خریده شد و ماکروسافت از این غول تکنولوژی پشتیبانی می کند. می‌توانیم بگوییم همه محصولات اوپن ای‌آی به نوعی محصولات ماکروسافت نیز است!

ادغام کوپایلوت و سورا،‌ خوب یا بد؟

ادغام این دو هوش مصنوعی قدرتمند بمی تواند فرصت فوق العاده ای برای کاربران ایجاد کند و به آنها اجازه دهد از قابلیت های هر دو مدل هوش مصنوعی در کار خود استفاده کنند. اما در حال حاضر سورا در دسترس عمومی قرار نگرفته و باید منتظر باشیم تا خبرهای تکمیلی در این‌باره برسد.