در سالهای اخیر تکنولوژیها و ابزارهای هوش مصنوعی به حدی پیشرفت کردهاند که تشخیص واقعی بودن یا نبودن یک عکس (یا ویدیو) بسیار سخت و غیرممکن شده است، این موضوع بسیار خطرناک است چراکه ممکن است باعث سواستفاده یا فریب مردم شود. کمپانی متا برای پیشگیری از چنین مشکلی، برچسب ویژه روی محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی میزند.
«برچسب ویژه محتوای هوش مصنوعی» به چه معناست؟
متا در حال به روز رسانی خط مشی انتشار محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی است و از ماه می برچسب “Made with AI” که به معنای «ساخته شده با هوش مصنوعی» را اضافه خواهد کرد. طبق اعلام متا، این سیاست برای محتوای شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک و تردز اعمال میشود.
متا با اذعان به اینکه خط مشی فعلی آن ناکارآمد است، میگوید که بیشتر از قبل روی محتواهای ویدئویی، صوتی و تصویری که توسط هوش مصنوعی تولید شده باشند برچسب بزند.
پیش از این هم درباره واتر مارک دیجیتالی گوگل خوانده بودیم که روی همه تصاویر هوش مصنوعی وجود دارد؛ اما با چشم انسان دیده نمیشود. این واترمارکها هم برای تشخیص محتواهای حقیقی ایجاد شدهاند.
اخبار دیگری از متا به گوش رسیده که نشان میدهد، سه تا از کارمندان با استعداد از سمت خود در بخش هوش مصنوعی استعفا دادند.