هوش مصنوعی برای همه،‌ به خصوص افراد شاغل در حوزه تبلیغات و مارکتینگ بسیار کاربردی است و می‌تواند کمک کننده این مشاغل باشد؛‌ هرچند که گاهی کمک‌های هوش مصنوعی در حوزه تبلیغات به نوعی تبدیل به فریب و تغییر حقیقت می‌شود.

متا پس از آنکه اخیرا هوش مصنوعی اختصاصی خودش را معرفی کرد، اکنون با ویژگی دیگری آمده تا همه را غافلگیر کند! هوش مصنوعی متا اکنون قادر است یک آگهی تبلیغاتی با تصویر محصول بسازد تا تبلیغ کنندگان در آگهی‌هایشان از آن استفاده کنند!

ساخت تبلیغ محصولی که اصلا وجود ندارد

تا پیش از این هوش مصنوعی متا فقط قادر به ایجاد پس‌زمینه‌های مختلف برای تصویر محصول بود اما حالا می‌تواند براساس پرامپتی که دریافت کند کل محصول را هم به تصویر بکشد.

کمپانی متا در وبلاگش مثالی از یک آگهی تبلیغاتی قهوه گذاشته است. این آگهی یک فنجان قهوه را در فضای باز در کنار دانه‌های قهوه نشان می‌دهد. این محصول اصلا وجود نداشته و کاملا ساخته هوش مصنوعی است.

دقیقا مشخص نیست که این آگهی برای فنجان قهوه است یا خود قهوه یا تبلیغ یک کافی شاپ؟‌

اگر این تصویر فقط تبلیغ یک کافی شاپ محلی باشد، ممکن است مشکل بزرگی نباشد. اما اگر خود فنجان قهوه برای فروش است،‌ مشکل بزرگی وجود دارد!‌ و آن اینکه این آگهی با محصول واقعی بسیار تفاوت دارد!

این قابلیت هوش مصنوعی متا می‌تواند باعث فریب خریداران و سواستفاده آن‌ها شود و خود متا به این احتمال اذعان دارد اما می‌گوید هوش مصنوعی‌اش به ابزارهای نظارتی و کنترلی مجهز است که جلوی چنین اتفاقاتی را بگیرد. کمپانی OpenAI هم اخیرا اعلام کرده که ابزاری برای تشخیص تصاویر ساخته شده با DALL-E ایجاد کرده تا این مشکلات پیش نیاید.

نظر شما چیست و آیا حاضر هستید محصولاتی که آگهی آن با هوش مصنوعی ساخته شده را بخرید؟!