خبرهایی به گوش می‌رسد که سم آلتمن و جانی آیو، درحال طراحی یک دستگاه هوش مصنوعی جدید هستند و از همین حالا به دنبال سرمایه گذار می‌گردند.

سم آلتمن مدیرعامل OpenAI خالق چت جی‌پی‌تی و آقای آیو از مدیران سابق طراحی در اپل است و به نظر می‌رسد همکاری این دو جالب شود!‌ در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره این دستگاه هوش مصنوعی وجود ندارد، اما به احتمال زیاد این دستگاه شبیه یک گوشی هوشمند نخواهد بود.

آلتمن یکی از سرمایه گذاران اصلی استارتاپ هوش مصنوعی Humane هم است، یک دستگاه هوش مصنوعی پوشیدنی که صفحه نمایش ندارد، بنابراین ممکن است او محصول مشابهی را با همکاری آیو بسازند.

استارتاپ دستگاه هوش مصنوعی به دنبال جذب سرمایه

پاییز گذشته بود که درباره همکاری آیو و آلتمن اخباری شنیده شد، اما آن زمان مذاکرات در مراحل اولیه بود و در آن زمان هیچ چیز رسمی نبود. حالا استارت‌آپ بی‌نام آیو و آلتمن اکنون تبدیل به یک موقعیت وسوسه انگیز برای سرمایه گذاری شده و آیو قصد دارد تا 1 میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

به گزارش The Information، این استارت آپ در حال مذاکره با شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری ریسک پذیر، از جمله Emerson Collective و Thrive Capital است که بنیانگذاران آن با Altman و Ive دوست هستند. ماسایوشی سون، مدیر عامل سافت بانک نیز در بحث های اولیه شرکت داشت، اما مشارکت فعلی وی نامشخص است.

پیش از این همه شنیده بودیم سم آلتمن و مدیرعامل سابق اکتیویژن بلیزارد،‌ قصد دارند تیک‌تاک را بخرند.