از یکی دو سال پیش که غول‌های فناوری یکی یکی مدل‌های هوش مصنوعی خود را ارائه دادند،‌ ایلان ماسک هم استارتاپ هوش مصنوعی xAI را تأسیس کرد تا از غافله عقب نماند. حالا ایلان ماسک تصمیم دارد برای گسترش استارتاپ خود و رقابت بهتر و بیشتر با رقبا،‌ سرمایه کلانی جذب کند و ارزش xAI را بالا ببرد.

جذب سرمایه برای xAI

طبق گزارش‌های رویترز، ایلان ماسک در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران نزدیک خود، از جمله شرکت Gigafund، برای جذب ۳ میلیارد دلار بودجه است. هدف از این سرمایه‌گذاری، دستیابی به ارزش ۱۸ میلیارد دلاری برای xAI عنوان شده است.

اگرچه جزئیات نهایی این سرمایه‌گذاری هنوز مشخص نیست و ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود، اما این خبر نشان می‌دهد که چقدر ایلان ماسک برای برای توسعه‌ سریع‌تر استارتاپ هوش مصنوعی خود جدی است.

جالب اینجاست که ماسک در ابتدای سال جاری میلادی اعلام کرده بود قصدی برای جذب سرمایه‌ در xAI ندارد! اما حالا جور دیگری عمل می‌کند.

آخرین خبرها درباره هوش مصنوعی ایلان ماسک

xAI به تازگی چت‌بات اختصاصی خود به نام گراک را با مدل زبانی جدید Grok-1.5 به‌روزرسانی کرده است که اتفاقا رقیب پیشرفته و قدرتمندی برای ChatGPT شرکت OpenAI به حساب می‌آید. برای دسترسی به چت بات گراک،‌ کاربران می‌توانند با خرید اکانت توییتر به این چت بات هم دسترسی داشته باشند.

به نظر می‌رسد ایلان ماسک با جذب سرمایه‌‌های کلان، قصد دارد هوش مصنوعی را در xAI سرعت بخشد تا بتواند در رقابت فشرده‌ی کنونی این حوزه، جایگاه برتری را به دست آورد.