استارتاپ انتروپیک (Anthropic) نسل جدید هوش مصنوعی کلود به نام Claude 3 را معرفی کرده و توانایی‌های فراوان و فوق العاده این مدل‌ها نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در زمینه هوش مصنوعی است. انتروپیک حتی ادعا کرده که این مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند دیگر مدل‌های هوش مصنوعی مثل چت جی‌پی‌تی4 یا جمینای گوگل را شکست دهند!

یک نگاه کلی به Claude 3

کلود3 شامل سه مدل‌ پیشرفته به نام های  Claude 3 Haiku، Claude 3 Sonnet  و Claude 3 Opus است. این مدل‌های هوش مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پرامپت‌های طولانی‌تر را هم به خوبی درک کنند،‌ بهتر و بیشتر به سوالات پاسخ دهند،‌ تجزیه و تحلیل و پیش بینی بهتری داشته باشند،‌ به چندین زبان مکالمه کنند و محتوای دقیقی تولید کنند و به طور کلی قابلیت‌های متنوعی را برای برنامه‌های کاربردی متنوع ارائه دهند تا کاربران بر اساس توانایی‌های مدل، سرعت و هزینه بین این ۳ مدل یکی را انتخاب کنند.

  •  Claude 3 Haiku: مدل ابتدایی که برای کاربردهای سریع و مقرون به صرفه هوش مصنوعی طراحی شده است، در حال حاضر در دسترس نیست ولی به زودی در دسترس قرار می‌گیرد.
  • Claude 3 Sonnet: سرعتی دو برابر مدل های قبلی خود (یعنی کلود 2 و 2.1) دارد و با هوش پیشرفته‌ترش، برای وظایف واکنش سریع مانند بازیابی دانش و اتوماسیون فروش مناسب است.
  • Claude 3 Opus: پیشرفته ترین مدل، نشان دهنده سطح هوش و درک بی نظیر، قادر به انجام وظایف پیچیده با تسلط تقریباً انسانی است.

آیا در دسترس همه قرار دارد؟

مدل‌های Opus و Sonnet در حال حاضر از طریق Claude API و پلتفرم claude.ai در 159 کشور در دسترس هستند و هایکو هم به زودی عرضه می‌شود.

یک هوش مصنوعی اخلاقی و قابل اعتماد

استارتاپ انتروپیک برای پیشگیری از تولید اطلاعات نادرست، سوگیری‌ها و سایر خطرات چت بات‌هایش تلاش فروان کرده است. مدل های  Claude 3 تعصب کمتر و بی طرفی بیشتری را نسبت به نسخه های قبلی نشان می دهند.