پس از آنکه نسخه جدید هوش مصنوعی Grok منتشر شد، الان این هوش مصنوعی یک آپدیت جدید دیگر هم دریافت کرده است.

به نقل از x.ai استارتاپ هوش مصنوعی ایلان ماسک از نسخه جدید مدل هوش مصنوعی خود با نام Grok-1.5 Vision یا Grok-1.5V رونمایی کرده است. این نسخه قادر به پردازش طیف گسترده‌ای از اطلاعات بصری در کنار متن است. یعنی علاوه بر توانایی درک متن، می‌تواند انواع نمودارها، اسکرین‌شات‌ها و تقریبا همه نوع تصویری را پردازش کند.

طبق اعلام شرکت xAI نسخه جدید گراک، می‌تواند در زمینه‌هایی نظیر استدلال چندوجهی، درک نمودارهای علمی، چارت‌ها و تصاویر با پیشرفته‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی رقابت کند. این نسخه به زودی در اختیار برخی کاربران چت‌بات Grok قرار خواهد گرفت.

مقایسه با رقبا و عملکرد بهتر؟

شرکت xAI مدعی است Grok-1.5V در مقایسه با دیگر رقبا در بنچمارک‌های مختلف،‌ عملکرد بسیار بهتری دارد. قابلیت‌هایی مثل درک اسناد، نمودارها، ترجمه نمودارها به کد و درک فضای واقعی از جمله‌ قابلیت‌هایی است که مدل Grok-1.5V توانسته عملکرد بهتری نسبت به رقبایش داشته باشد.

چت‌بات Grok از زمانی که برای اولین بار در سال 2023 عرضه شد توانسته تا به حال پیشرفت قابل توجهی داشته و در رقابت با دیگر چت بات‌های هوش مصنوعی مثل چت جی‌پی‌تی یا هوش مصنوعی Gemini حرفی برای گفتن داشته باشد. همچنین با توجه به اهداف ایلان ماسک و استارتاپ xAI به نظر می‌رسد باید به زودی منتظر به‌روزرسانی‌های چشمگیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد Grok باشیم.