رقابت شدیدی بین انواع هوش مصنوعی وجود دارد و کمپانی های سازنده مدام در حال اضافه کردن یک قابلیت جدید به این هوش مصنوعی ها هستند. مثلا بعد از اینکه سم آلتمن خبر از رونمایی ChatGPT5 و توانایی های آن داد، اکنون گوگل اعلام کرده که قرار است یک افزونه یوتیوب موزیک به Gemini اضافه شود.

ترکیب هوش مصنوعی Gemini با یوتیوب موزیک

اضافه شدن چنین افزونه‌ای برای افرادی که طرفدار هوش مصنوعی هستند و همچنین عاشقان موسیقی قابلیت جذابی خواهد بود. شیوه کاری این افزونه چنین است که می‌توانید موسیقی‌های موردعلاقه خود را گوش کنید، لیست پخش بسازید، آن را مدیریت کنید و به تاریخچه پخش هم دسترسی داشته باشید.

با توجه به اینکه این ویژگی به تازگی اضافه شده، انتظار چندانی از آن نمی‌شود داشت، اما منتظر قابلیت‌های فوق‌العاده آن در آینده باشید. قرار است هوش مصنوعی Gemini با یوتیوب موزیک به یک دستیار صوتی و متنی قدرتمند تبدیل شود که می‌تواند دستورات صوتی و متنی را پخش کند، لیست پخش جدید بسازد و به شما کمک کند تا آهنگ مورد علاقه خود را پیدا کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد افزونه جدید جمینای

همچنین گوگل خبر داده:

این افزونه با سایر برنامه‌ها و خدمات گوگل مثل نقشه و تقویم یکپارچه می‌شود و ماحصل آن برنامه ریزی راحت تر خواهد بود که بتوانید به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید و لذت ببرید.

ادغام این هوش مصنوعی و یوتیوب موزیک، یک تجربه جدید و البته جذابی را رقم خواهد زد. این افزونه هنوز به صورت عمومی در دسترس قرار نگرفته است.