گزارشی از بلومبرگ نشان می‌دهد که دو غول تکنولوژی یعنی مایکروسافت و OpenAI، احتمالاً به عنوان پیشتازان یک سرمایه‌گذاری به ارزش 500 میلیون دلار در Figure AI در حال مذاکره هستند. اگر این اتفاق عملی شود، احتمالا ساخت ربات های انسان نما وارد مرحله جدیدی شود! اما کمپانی Figure AI مربوط به چیست و چرا چنین ارزشی دارد؟

شرکت Figure AI چیست و چه برنامه‌هایی دارد؟

کمپانی Figure AI یک کمپانی بزرگ تولیدکننده ربات‌های انسان‌نما است که سال 2022 توسط «برت ادکاک» تأسیس شده است؛ برت ادکاک تاکنون تیمی از برترین متخصصان رباتیک را از تسلا و بوستون داینامیکس را دور خود جمع کرده تا با جذب سرمایه گذار و در کارخانه های BMW در کارولینای جنوبی، ساخت ربات های انسان نما را آزمایش کنند!  

اهمیت همکاری مایکروسافت و OpenAI با figure AI

کمپانی فیگور مدت‌هاست که به دنبال جذب سرمایه از شرکت‌های معتبر است. بر اساس گزارش بلومبرگ، آن ها به یک سرمایه 500 میلیارد دلاری نیاز دارند که احتمالا ماکروسافت و اوپن ای‌آی (سازنده چت جی پی تی) حدود 100 میلیون دلار آن را تامین کنند.

حالا که با پیشرفت‌های هوش مصنوعی، بازار شرکت‌های رباتیک داغ شده است، اگر این سرمایه گذاری عظیم انجام شود یک اتفاق مهم و تاثیرگذار در حوره ساخت ربات های انسان نما رقم خورده است.

نظر شما درباره ساخت ربات های انسان نما چیست و به نظرتان نتیجه چنین اختراعاتی چه خواهد بود؟