تا همین چند سال پیش، اگر نیاز داشتید به سرعت یک فایل پی‌دی‌اف کتاب درسی را سریع و مروری بخوانید، مجبور بودید از سایت‌های خلاصه کننده کتاب،‌ فایل خلاصه را بخرید و بعد فایل را بخوانید.

اما اکنون، با هوش مصنوعی، می توانید به سادگی کتاب (یا یک مقاله دانشگاهی) را در یک سایت آپلود کنید و درباره آن سوال بپرسید یا خلاصه‌اش را تحویل بگیرید! فقط لازم است آن را به صورت PDF داشته باشید. اما چطور ممکن است؟ یک استارت آپ نوپا به نام  ChatPDF، چنین ابزار هوش مصنوعی را ابداع کرده و به سرعت هم پرطرفدار شده اند!

درباره هوش مصنوعی ChatPDF 

مدیران این استارتاپ می‌گویند که ChatPDF بین دانش آموزان بسیار محبوب است! آن‌ها می‌گویند استفاده از ابزار هوش مصنوعی ChatPDF می‌تواند برخی از کارهای خسته‌کننده‌تر را که ما نمی‌خواهیم انجام دهیم را بر عهده بگیرد و به ما فرصت دهد تا مغزمان روی کارهای اساسی‌تر تمرکز کند. دقت کنید که چت پی‌دی‌اف با چت جی‌پی‌تی متفاوت است و یکی نیستند! البته این قابلیت را چت GPT4 هم دارد و شما می‌توانید دقیقا مشابه چنین خدماتی را از چت جی‌پی‌تی بگیرید.

بیشتر بخوانید: چت جی‌پی‌تی۴ چیست؟

نحوه استفاده از ChatPDF

برای استفاده از ChatPDF، یک PDF را سایت چت ChatPDF آپلود می کنید. چت بات خیلی سریع در مورد این فایل یاد می‌گیرد و سپس شما می توانید درباره محتوای فایل خود سؤال بپرسید.

هزینه و دسترسی به هوش مصنوعی ChatPDF

هزینه کار با این هوش مصنوعی در ابتدا رایگان است و شما می‌توانید تا ۱۲۰ صفحه پی‌دی‌اف در روز به این هوش مصنوعی بدهید. اما استفاده بیش از این مقدار، مشمول هزینه است.

ChatPDF می‌تواند فایل‌های پی‌دی‌اف را به هر زبانی بپذیرد و به هر زبانی هم با شما چت کند. به نظر می‌رسد رویای قدیمی درس خواندن در شب امتحان و فراگیری کل کتاب در یک عصاره چند صحفه‌ای،‌ به حقیقت پیوسته است!

به تازگی هم در اخبار خوانده‌ بودیم که هوش مصنوعی GPT-5 دارای هوشی هم سطح یک فارغ التحصیل دکترا خواهد بود!