شما اهل موج سواری روی ترند هستید؟ به تازگی در فضای سوشال، شاهد چالش جدیدی هستیم و استارت این چالش هم از لینکدین خورده و کاربران لینکدین استقبال خیلی خوبی از این چالش داشتند. هنوز پای این چالش به سایر سوشال ها باز نشده اما به نظر می‌رسد تا چند روز آینده در اینستاگرام هم این مدل عکس‌ها را ببینیم. اگر می‌خواهید جزو اولین نفرها باشید که این چالش را در اینستاگرام پیاده سازی می‌کند، در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست عناوین

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس

می دانیم سخت مشتاق هستید تا از نحوه ایجاد تصویر رسانه اجتماعی با هوش مصنوعی سه بعدی آشنا شوید اما بهتر است قبل از آن با انواع هوش مصنوعی ساخت تصویر آشنا شوید؛ چرا که ممکن است در آینده از سایر ابزارهای هوش مصنوعی برای چالش‌های دیگر استفاده شود. مثلا چالش ترند قبلی، ساخت عکس پروفایل با هوش مصنوعی بود که از یک اپلیکیشنی به نام Photo lab استفاده می‌کردند. این اپلیکیشن نیز توانست طرفداران زیادی را در مدت زمان کوتاهی از آن خود کند.

به طور کلی، با ظهور هوش مصنوعی ساخت تصویر، چالش های مختلفی به راه افتاد و دقت و تمیزی این ابزارها به قدری بالا بود که توانست افراد را به خود مجذوب کند. هوش مصنوعی هایی مانند میدجرنی، لئوناردو، DallE-3، Bing و … بهترین هوش مصنوعی ساخت عکس هستند. در هرکدام از این ابزارها می‌توانید تصاویری شگفت انگیز با کیفیت و مدل متفاوت خروجی بگیرید.

با کدام هوش مصنوعی، تصویر سه بعدی ایجاد کنیم؟

برای اینکه بتوانید یک خروجی مطلوب از هوش مصنوعی داشته باشید، فقط کافیست در پرامپت نویسی مهارت داشته باشید. هر چه جزئیات بیشتری را در پرامپت یا همان دستور خود وارد کنید، خروجی کار بسیار نزدیک‌تر به خواسته‌تان خواهد بود. می‌توانید پرامپت خود را در تمامی ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی وارد کنید و تفاوت و شباهت خروجی هر هوش مصنوعی را ببینید.

برای مثال این موج جدیدی که راه افتاده از هوش مصوعی بینگ مایکروسافت، برای ایجاد تصویر سه بعدی استفاده کرده است؛ در ادامه در مورد نحوه ورود به این هوش مصنوعی و ساخت تصاویر ترند شبکه های اجتماعی توضیحاتی را خواهیم داد.

نحوه ایجاد تصویر سه بعدی با هوش مصنوعی bing

  1. ابتدا وارد سایت Bing.com شوید.
  2. ایمیل تان را بزنید و رمزی که به ایمیل تان ارسال می‌شود، را وارد کنید.
  3. وارد قسمت image شوید
  4. پرامپت خود را وارد کنید.
  5. پرامپتی که این روزها در لینکدین دست به دست می‌چرخد را کپی بگیرید.

“Create a 3D illustration of an animated character of a handsome boy sitting casually on top of a social media logo
“YouTube”. The character must wear modern Indian clothes.
The background of the character is mockup of his YouTube profile page with a profile name “Smart Graphics” and a profile picture same as character.”

در این پرامپت لازم است، چند مورد را با توجه به سلیقه و نظر خودتان تغییر دهید:

  • مثلا مشخص کنید چه کاراکتری می‌خواهید؟ دختر یا پسر؟
  • لوگو شبکه اجتماعی که تمایل دارید در تصویر باشد را مشخص کنید؛ مثلا، یوتیوب، لینکدین، اینستاگرام و …
  • نوع پوشش از کدام کشور باشد؟ ایرانی، هندی، آمریکایی و …
  • و در آخر هم می‌توانید نام خودتان را وارد کنید تا تصویر با نام شما ساخته شود.

پرامپتی که ما وارد کردیم به این صورت است:

“Create a 3D illustration of an animated character of a handsome girl sitting casually on top of a social media logo “linkedin”. The character must wear black suit clothes and she has Bare hair in the middle and blackeyes. The background of the character is mockup of his linkedin profile page with a profile name “HaniyeGhasemi” and a profile picture same as character.”

لازم به ذکر است که می‌توانید دستورات دیگری را به این پرامپت اضافه کنید. مثلا در مورد نحوه پوشش؛ اینکه چه لباسی تن کاراکتر باشد، کاراکتر ورزشکار باشد، رنگ پوستش تیره یا روشن باشد، رنگ مو و چشم به چه صورت باشد و …

همه این‌ها مواردی است که می‌توانید در پرامپت خود وارد کنید.

ایجاد تصویر سه بعدی با هوش مصنوعی Dall-e3

همان پرامپت را در هوش مصنوعی dalle3 هم وارد کردیم؛ نتیجه را در تصویر زیر ببینید.

ساخت تصویر سه بعدی با دال ای

ایجاد تصویر سه بعدی با هوش مصنوعی لئوناردو

برای ساخت عکس با لئوناردو وارد سایت leonardo.ai شوید.

ساخت تصویر سه بعدی با لئوناردو

همان پرامپت را با تغییر لوگو از لینکدین به اینستاگرام، مجدد وارد کردیم؛ خروجی هر کدام را در ادامه می‌توانید ببینید.

ساخت تصویر سه بعدی با بینگ
ساخت تصویر سه بعدی با بینگ
ساخت تصویر سه بعدی با DALLE3
ساخت تصویر سه بعدی با DALLE3
ساخت تصویر سه بعدی با لئوناردو
ساخت تصویر سه بعدی با لئوناردو

به تصویری که با بینگ ساخته شده دقت کنید! همانطور که در تصویر مشهود است، بینگ در خروجی این پرامپت موفق نبوده و یکی از پاهای کاراکتر را طراحی نکرده است. البته موقع استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی رایگان باید منتظر همچین خروجی های ناقص و بی کیفیت هم باشیم.

در بین تمامی این هوش مصنوعی ها، Dall-E3 سرعت بالاتری داشت و محدودیتی برای جنریت کردن عکس نداشت. لئوناردو و بینگ برای جنریت عکس، توکن محدودی را در اختیار شما قرار می‌دهند. دسترسی به تمامی این ابزارهای هوش مصنوعی رایگان است اما برای استفاده از Dall-E3، باید اکانت Chatgpt4 را داشته باشید.

نتیجه گیری

سعی کردیم در یک بلاگ کوتاه، در مورد نحوه ساخت عکس سه بعدی با هوش مصنوعی رایگان برایتان توضیح دهیم. شما هم خیلی راحت می‌توانید تصاویر سه بعدی خود را با هوش مصنوعی بسازید و لذت ببرید. به طور کلی در ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی می‌توان هر پرامپتی را وارد کرد. به نظرتان کدام یک از انواع هوش مصنوعی خروجی بهتری را تحویل داد؟