هوش مصنوعی Grok متعلق به ایلان ماسک، به نسخه 1.5 به روزرسانی شده و بزرگترین آپدیتش از ابتدا تا به حال را دریافت کرده است. ایلان ماسک چند روز پیش از این به روزرسانی خبر داده بود و حالا به طور رسمی نسخه جدید این هوش مصنوعی با عملکرد بهتر و قوی‌تر به دنیا معرفی شده است.

نسخه جدید هوش مصنوعی Grok چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گفته بلاگ رسمی xAI ، نسخه جدید Grok تغییرات چشم‌گیری داشته، از توانایی استدلال هوشمندانه‌تر گرفته تا حل بسیار بهتر مسائل ریاضی و برنامه‌نویسی. بنچمارک‌ها نشان می‌دهند Grok 1.5 توانسته به حدی پیشرفته شود که به سطح رقبای بزرگش (مثل چت جی‌پی‌تی یا کوپایلوت) برسد یا در برخی مواقع، حتی بهتر از آن‌ها ظاهر شود.

مالک گراک، آقای ایلان ماسک هم قبلا گفته بود چند ویژگی کاربری مثل خلاصه سازی متون یا پیشنهاد محتوا به نسخه جدید اضافه می‌شود.

دسترسی به نسخه جدید Grok چگونه است؟

فعلا دسترسی به Grok 1.5 عمومی نیست و قرار است توسط برخی آزمایش کنندگان اولیه، برای تست عرضه شود اما به زودی عمومی هم خواهد شد. کاربران لازم است برای دسترسی به هوش مصنوعی گراک، اکانت توییتر پرمیوم (یا همان ایکس) را خریداری کنند تا علاوه‌بر توییتر پرمیوم، به این هوش مصنوعی هم دسترسی پیدا کنند.

حاشیه‌ها پیرامون ایلان ماسک و هوش مصنوعی خاص او

از زمان ظهور هوش مصنوعی به این شکل که می‌بینیم، ایلان ماسک بارها و بارها دچار حواشی مختلف و حتی پیگیری اختلاف نظرهایش با رقبا در دادگاه‌های ایالتی شده است!

مثلا با سم آلتمن، موسس openAI و خالق چت جی‌پی‌تی، بارها و بارها بحث و جدل داشته و حتی از او در دادگاه ایالتی شکایت کرده است؛ یا آن‌ها را به دروغ و فریبکاری متهم کرده است. نکته جالب درباره هوش مصنوعی خودش این است که منبع باز است یا کاملا از “آزادی بیان” حمایت می‌کند! ایلان ماسک می‌گوید چت بات Grok با شجاعت و بدون ملاحضه، به همه سوالات کاربرانش درباره موضوعات حساس حتی مسائل سیاسی پاسخ می‌دهد!