هفته پیش رویداد بسیار بزرگ و مهم گوگل به نام کنفرانس سالانه توسعه ‌دهندگان Google I/O برگزار شد و در این مراسم، گوگل از چندین مدل هوش مصنوعی جدید رونمایی کرد؛‌ که یکی از این مدل‌ها،‌ هوش مصنوعی Veo بود! در این مقاله نامبرلند هرآنچه که از هوش مصنوعی Veo لازم است بدانید را برایتان گفته‌ایم. ویدیوی زیر نمونه یکی از ویدیوهای تولید شده با Veo است:

شروع یک انقلاب بزرگ:‌ هوش مصنوعی‌های ویدیوساز

سال ۲۰۲۳ سالی بود که کمپانی های هوش مصنوعی،‌ از مدل‌های ساخت عکس با هوش مصنوعی رونمایی کردند و بسیار جهان را شگفت زده کردند. اما به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۴ نوبت به هوش مصنوعی های ویدیوساز رسیده که دنیا را انگشت به دهان کنند. پس از اینکه OpenAI از هوش مصنوعی Sora رونمایی کرد، هفته گذشته گوگل هم هوش مصنوعی Veo را به عنوان رقیب Sora منتشر کرد.

از هوش مصنوعی Veo چه می‌دانیم؟

هوش مصنوعی Veo در حال حاضر پیشرفته‌ترین ابزار هوش مصنوعی ویدیوساز دنیاست که قادر است ویدیوهایی با وضوح 1080p و طولانی‌تر از ۶۰ ثانیه تولید کند!

به نقل از وبلاگ deepmind گوگل ادعا می‌کند که علاوه بر خروجی بسیار با کیفیت، هوش مصنوعی Veo سطح بی سابقه‌ای از خلاقیت را دارد که کاربرانش را از دیگر ابزارهای هوش مصنوعی بی‌نیاز می‌کند.

درک عمیق‌تر این مولد هوش مصنوعی از زبان طبیعی، Veo را قادر ساخته تا جزئیات بیشتری از پرامپت کاربرانش را درک کند و ویدیوهای بسیار دقیق‌تری بسازد.

هوش مصنوعی Veo حتی می‌تواند اصطلاحات سینمایی مانند “تایم لپس” یا “نمای هوایی” را درک کند.

دسترسی به هوش مصنوعی Veo

مانند هوش مصنوعی Sora از OpenAI، Veo گوگل هنوز برای عموم در دسترس نیست.

در کنفرانس بزرگ گوگل علاوه‌بر این مدل، از هوش مصنوعی Imagen 3 هم رونمایی کرد که با کیفیت‌ترین مدل تبدیل متن به تصویر تا به امروز است و یک رقیب قدرتمند برای دیگر مدل‌ها به حساب می‌آید.