محققان گوگل اخیرا مدل هوش مصنوعی جدیدی به نام VLOGGER ساخته‌اند که می‌تواند یک عکس دریافت کند و از روی آن‌ فیلم متحرک بسازد! فیلم زیر را ببینید!

Vlogger ai در حال حاضر در دسترس عموم نیست، اما ویدیوهایی که گوگل به عنوان نمونه منتشر کرده،‌ نشان می‌دهد که فقط با یک عکس می‌توانید آواتار بسازید و روی آن صدای خود را بگذارید و خیلی واقعی هم به نظر برسد.

پیش از این هم امکان ساخت ویدیو از روی عکس با ابزارهایی مانند Pika Labs lip sync، Hey Gen و Synthesia ممکن بود اما به نظر می‌رسد مدل هوش مصنوعی VLOGGER بسیار ساده‌تر و آسان‌تر باشد.

دقت هوش مصنوعی vlogger

مدل هوش مصنوعی Vlogger قادر است یک آواتار متحرک از روی یک تصویر ثابت بسازد کند و چهره واقعی شخص در عکس را در هر فریم ویدیوی نهایی با دقت زیادی حفظ کند.

سپس این مدل یک فایل صوتی از شما می‌گیرد و با هماهنگ کردن صدا با حرکات بدن و لب،‌ حتی حرف زدن شما را هم شبیه سازی می کند. اما دقت و تمییزی کار ولاگر به همینجا خلاصه نمی‌شود!‌ حتی حرکت سر، حالت چهره، نگاه چشم، پلک زدن و همچنین حرکات دست و حرکت بالاتنه هم بسیار عادی و طبیعی برایتان می‌سازد.

این هوش مصنوعی فعلا در مرحله پیش‌نمایش تحقیقاتی است و طبق گفته سازندگانش هنوز خطاهای بسیاری هم دارد. درباره زمان انتشار عمومی و یا قیمت احتمالی‌اش هم اطلاعاتی وجود ندارد. اما تا به اینجای کار می‌دانیم که هوش مصنوعی Gemini بسیار قدرتمند و پیشرفته است و بعید نیست یک پدیده شگفت انگیز ساخته باشد.