هوش مصنوعی که در همه قسمت‌های کار و زندگی به ما کمک کرده،‌ چرا در ورزش کمک نکند؟! خب گوگل و باشگاه لیورپول در همکاری اخیرشان قصد دارند هوش مصنوعی را وارد فوتبال کنند!

گوگل DeepMind با معرفی ابزار جدیدی به نام TacticAI می‌خواهد به مربیان فوتبال کمک کند که تصمیمات تاکتیکی بهتری بگیرند. آزمایشگاه DeepMind گوگل، از نمونه اولیه TacticAI پس از سه سال همکاری با باشگاه لیورپول رونمایی کرد.

ژه وانگ، یکی از سرپرستان پروژه TacticAI در گوگلDeepMind  می‌گوید: «هیجان‌انگیزترین چیز در مورد فوتبال این است که بازی جذابی بین هنر و علم است. درست است که می‌تواند اتفاقات تصادفی زیادی هم رخ دهد اما هنوز می‌توانیم از داده‌ها برای تصمیم‌گیری بهتر استفاده کنیم.»

محققانDeepMind  اخیرا یافته‌های خود را در مجله علمی Nature Communications منتشر کردند. به نقل از businessinsider کارشناسان فوتبال معتقدند این سیستم هوش مصنوعی که با بیش از 7000 ضربه کرنر از مسابقات لیگ برتر انگلیس آموزش دیده، در طراحی برنامه‌های حمله و دفاع در ضربات کرنر از انسان بهتر عمل می‌کند.

پیش از این هم مدیرعامل آمازون درباره هوش مصنوعی گفته بود که این فناوری مهم‌ترین تحول دنیای تکنولوژی از زمان ظهور اینترنت تا به حال‌ است!