Bard آپدیت جدیدی داده و آنقدر پیشرفت کرده که حالا می تواند با دیگر چت بات های چندکاره رقابت کند!

چت بات Bard گوگل در حال اضافه کردن قابلیت «ساخت عکس با هوش مصنوعی» است،‌ قابلیتی که رقیبش چت جی پی تی ۴ ماه‌هاست دارد! در ادامه چند نمونه از تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی بارد را می بینیم.

بارد ایده‌های شما را به واقعیت تبدیل می‌کند

کاربران می‌توانند از Bard بخواهند با استفاده از مدل Google’s Imagen 2 با پرامپت های متنی،‌ برایشان عکس و تصویر تولید کند.

گوگل در وبلاگ خودش درباره این ویژگی بارد اینطور توضیح داده:‌

«کاربران از حالا می توانند بدون هیچ هزینه‌ای در اکثر کشورهای جهان تصاویر خلاقانه خودشان را به وسیله Bard تولید کنند. این قابلیت جدید توسط مدل Imagen 2 ما طراحی شده است و خروجی های با کیفیت بالا و واقع نمایانه به شما ارائه می دهد. فقط کافی است که یک پرامپت متنی را تایپ کنید و   Bard  تصاویر سفارشی شما را در چند ثانیه برایتان می سازد!»

تدابیر امنیتی و اخلاقی هوش مصنوعی های تصویرساز بسیار جدی است

پس از ماجرای جنجالی تصاویر جعلی تیلور سوییفت با هوش مصنوعی های تصویر ساز،‌ تمام ابزارهای هوش مصنوعی تدابیر محافظتی سفت و سختی برای ابزارهای خود ایجاد کرده اند. گوگل هم سرمایه‌گذاری‌های زیادی در ایمن ساختن داده‌های آموزشی ابزار بارد ایجاد کرده که محتوای خشونت‌آمیز و نامناسب را محدود کند. مطابق با اصول اخلاقی هوش مصنوعی، تولید تصویر بارد با در نظر گرفتن مسئولیت و تعهدات اخلاقی در دسترس است و بارد از واترمارک دیجیتالی بهره می برد.

این به‌روزرسانی‌ها، Bard را به یک دستیار هوش مصنوعی بسیار مفید و قابل دسترس‌ برای همه چیز و همه کاری تبدیل کرده، از پروژه‌های بزرگ کاری گرفته تا تولید محتوای خلاقانه و هنری و کارهای کوچکتر و روزمره.

البته اخیرا گوگل یک هوش مصنوعی جداگانه برای تولید تصویر به نام ImageFX را هم معرفی کرده است. نظر شما درباره هوش مصنوعی های تصویرساز بارد چیست؟ آیا می‌تواند جای ابزارهای مطرح مثل میدجرنی یا Dall-E3 را بگیرد؟