تصور اینکه در آینده کجا هستید، یا چه شکلی خواهید بود، یک تصور جالب برای همه است!‌ فکر کردن به آینده پر از امید، ترس و احساس است؛ و شاید اگر از هر کسی بپرسید که «دوست داری آینده‌ات را ببینی؟» پاسخش بله باشد. خوشبختانه اکنون در سال ۲۰۲۴ می‌توانیم آینده‌مان را با هوش مصنوعی ببینیم.

معرفی هوش مصنوعی Future You که خبر از آینده می‌دهد!

محققان دانشگاه ماساچوست (MIT) از هوش مصنوعی برای پیش بینی آینده افراد استفاده کرده‌اند،‌ در واقع چت باتی ساخته‌اند که شما را در دهه‌های آینده نشان می‌دهد.

هوش مصنوعی Future You  توسط محققان دانشگاه MIT با هدف تشویق به تفکر عمیق در مورد اینکه چه کسی هستید، چه کسی می خواهید باشید و چگونه اهداف بلندمدت را دنبال کنید، ایجاد شده است.

هوش مصنوعی Future You در ابتدا یک فرم به شما می‌دهد که پر کنید،‌ این فرم شامل روابط، موقعیت های حرفه ای، اهداف و تاریخچه شما تاکنون می شود.

اگر دوست دارید شما هم این هوش مصنوعی را امتحان کنید و آینده خود را ببینید،‌ این فرم را پر کنید!

ممکن است دوست نداشته باشید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید اما هرچه این هوش مصنوعی اطلاعات بیشتری در مورد شما داشته باشد، بهتر می‌تواند آینده را پیش بینی کند.

پس از تکمیل فرم، هوش مصنوعی یک پروفایل از خود آینده شما ایجاد می‌کند و آن را به یک نسخه سفارشی از مدل هوش مصنوعی ChatGPT پیوند می‌دهد. شما می‌توانید حتی یک عکس فعلی از خودتان آپلود کنید که هوش مصنوعی سپس آن را 30 سال بزرگتر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: چت جی پی تی چیست؟

هوش مصنوعی Future You تصویر شما را در سال ۲۰۵۴ یعنی ۳۰ سال دیگر به تصویر می‌کشد. نه اینکه فقط چهره شما، بلکه اینکه آن زمان چه کسی شده‌اید!

جالب اینکه در این مرحله شما می‌توانید با این چت بات صحبت کنید که مثلا شما در ۳۰ سال آینده است!‌ به این ترتیب، می‌توانید در مورد زندگی با خودتان صحبت کنید و ببینید چرا به اینجا رسیده؟ مثلا چطور به اهداف شغلی و خانوادگی رسید.

هوش مصنوعی Future You فقط نمی‌گوید که به این اهداف دست یافته‌اید یا نه، بلکه کل جدول زمانی را توضیح می دهد که چگونه به این نقطه رسید‌اید. نتیجه دور از کلیشه و واقع گرایانه است.

دیدن خودتان در آینده چه فایده‌ای دارد؟

شاید فکر کنید اینکار فقط سرگرمی است اما کسانی که هوش مصنوعی Future You را امتحان کرده‌اند می‌گویند دیدگاه و بینش جدیدی در مورد زندگی آینده خود به دست آورده‌اند و انگیزه بیشتری برای دنبال کردن اهداف فعلی خود دارند.

بسیاری از شرکت کنندگان گفتند که اضطراب کمتری در مورد آینده دارند و نوعی آرامش را حس می‌کنند.

محققان پشت این هوش مصنوعی می‌گویند نکته این هوش مصنوعی این است که آینده را واقعی‌تر ببنیم. آن‌ها معتقدند این ابزار قرار نیست واقعا از آینده خبر دهد اما فاصله روانشناختی که بین خود و خود آینده احساس می‌کنیم را کوتاه می‌کند و تصمیم گیری را عاقلانه‌تر می‌کند،‌ زیرا می‌توانیم تصور کنیم که چگونه انتخاب‌های فعلی ما بر کسی که در آینده خواهیم شد تأثیر می‌گذارد.

هوش مصنوعی پیش از این هم کارهای حیرت انگیزی انجام داده بود!‌ مثلا محققان ناسا با کمک هوش مصنوعی توانستند سریع‌ترین منظومه سه تایی کیهان را کشف کنند.