پس از اینکه پارسال شایعاتی در مورد کاهش 24 درصدی بینندگان مسابقات فرمول یک، منتشر شد، آقای جان سی. مالون، مدیر فرمول 1، برای جذب مخاطبان به هوش مصنوعی روی آورده است.

در آستانه گرندپری اسپانیا، فرمول یک و غول تکنولوژی آمازون، دست به ابتکاری جدید زده‌اند. به نقل از بلومبرگ،‌ این دو شرکت با معرفی یک چت بات هوش مصنوعی به نام  Statbot تصمیم گرفته‌اند تا به این ورزش در عرصه جهانی رونق جدیدی ببخشند و البته تماشاگرانشان را با یک تجربه جذاب متفاوت،‌ سوپرایز کنند!

سبقت هوش مصنوعی از ماشین‌های فرمول یک

چت بات هوش مصنوعی Statbot ، محصول همکاری فرمول یک و آمازون وب سرویس (AWS) است که قادر است با بهره‌گیری از رایانش ابری، حجم عظیمی از داده‌های قدیمی و داده‌های در لحظه‌ را پردازش کند. این ابزار می‌تواند مثل دستیاری برای گزارشگران عمل کند و با ارائه آمار، سوابق و نکات جالب در گزارش‌های زنده،‌ هیجان را به بازی فرمول یک برگرداند.

نیل رالف از AWS (خدمات وب آمازون)‌، این هوش مصنوعی را بخشی از استراتژی کلان برای جذاب‌تر کردن مسابقات می‌داند و می‌گوید همه پروژه فقط ارائه آمار نیست! آن‌ها در تلاشند تا سیستم‌هایی را توسعه دهند که قادر به پیش‌بینی وقایع درون مسابقه، از جمله زمان توقف‌های فنی و احتمال سبقت‌گیری‌ها باشند.

F1 Insights که با داده‌های بیش از 300 حسگر روی هر خودرو آموزش دیده‌، می‌تواند پیش بینی کند که راننده ماشین، چگونه در عرض چند ثانیه‌ تصمیمات مهمش را می‌گیرد یا تیم‌ها چگونه استراتژی‌های خود را در چند لحظه طراحی می‌کنند.

F1 Insights که توسط AWS پشتیبانی می‌شود، یکی از مهم‌ترین تحولات در مسابقات فرمول یک است.

یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌ها، پیش‌بینی مسابقه است که پیش‌بینی می‌کند چند دور طول می‌کشد تا یک ماشین تعقیب‌کننده در فاصله قابل توجهی از ماشین جلویی قرار بگیرد.

از دیگر اخبار شگفت انگیز هوش مصنوعی در این روزها، این است که هوش مصنوعی GPT-5 دارای هوشی هم سطح یک فارغ التحصیل دکترا خواهد بود!