ایلان ماسک اخیرا با دکتر پترسون، روانشناس کانادایی گفتگوی مفصلی در Gigafactory داشته و آن‌ها از هر دری سخن گفته‌اند، حتی هوش مصنوعی! ایلان ماسک از مدل هوش مصنوعی جدید کمپانی خود xAI به نام Grok 3 رونمایی کرد و ادعا کرد که این مدل، قوی‌ترین مدل هوش مصنوعی‌ای است که تاکنون وجود داشته!

ایلان ماسک،در این گفتگو درباره مدل‌های شرکت هوش مصنوعی خود که قرار است تا پایان سال 2024 میلادی منتشر شوند، صحبت کرد.

او درباره توانایی‌ها و قابلیت‌های Grok 2 گفت: اگر بخواهم گراک 2 را با مدل GPT-4 مقایسه کنم، باید بگویم که مدل Grok 2 همتراز یا خیلی نزدیک به چت جی‌پی‌تی4 خواهد بود!

ایلان ماسک در ادامه هم گفت Grok 2 مراحل آموزش خود را به پایان رسانده و فعلا در مرحله رفع ایرادها و مشکلات به سر می‌برد تا نسخه نهایی آن ماه آینده منتشر شود. همچنین Grok 3 نیز در حال آموزش است و انتظار می‌رود تا دسامبر عرضه شود.

شما می‌توانید از طریق خرید اکانت Grok دسترسی به این هوش مصنوعی داشته باشید!

ادعای قوی‌ترین مدل هوش مصنوعی از کجا می‌آید؟

کمپانی هوش مصنوعی xAI  قصد دارد دریافت مدیا و محتوای چندگانه را به Grok اضافه کند تا کاربران بتوانند (به طور مثال) تصویر آپلود کنند و پاسخ‌های متنی از گراک بگیرند.

ماسک همچنین اعلام کرد که Grok 3 با استفاده از ۱۰۰,۰۰۰ تراشه Nvidia H100 آموزش داده خواهد شد. این تراشه‌ها برای پردازش داده‌ها در مدل‌های زبان بزرگ (LLM) حیاتی هستند و در سیلیکون ولی بسیار مورد توجه قرار دارند. بنابراین دور از انتظار نیست که مدل هوش مصنوعی او، یک مدل بسیار بسیار قدرتمند باشد!

اخیرا هم یک ایردراپ تلگرامی منتسب به ایلان ماسک، به نام ایردراپ ایلان ماسک یا همان ماسک امپایر منتشر شده که نوعی سرگرمی و بازی جالب برای طرفداران اوست!