ایلان ماسک در اپیزود جدید پادکست Lex Fridman، درباره کاشت تراشه‌های نورالینک در مغز انسان‌ها و اینکه چقدر این تراشه‌ها می‌تواند انسان را قدرتمند کند صحبت کرد. او ادعا کرد که تراشه‌های نورالینک می‌تواند انسان را در مقابل هوش مصنوعی،‌ توانا و مجهز کند طوری که هرگز در مقابل این فناوری کم نیاورد.

برای اینکه از هوش مصنوعی کم نیاوریم باید تراشه‌های مغزی بکاریم!

ایلان ماسک در صحبت‌هایش به اولین داوطلب کاشت تراشه مغزی اشاره کرد و گفت او یک فرد فلج بود اما با این تکنولوژی توانایی انجام بازی ویدیویی به صورت ذهنی را به دست آورد. یعنی فقط با فکر کردن،‌ می‌توانست بازی کند! اما این، تنها دستاورد نورالینک نیست،‌ بلکه هدف بلندمدت ایلان ماسک این است که با کاشت تراشه‌های مغزی، انسان را در مقابل هوش مصنوعی تواناتر کند.

ایلان ماسک می‌گوید مغز آدمیزاد می‌تواند در ثانیه،‌ فقط چند بیت اطلاعات را پردازش کند اما هوش مصنوعی چندین ترابیت را در ثانیه پردازش می‌کند. بنابراین هوش مصنوعی در این مورد از انسان پیشی می‌گیرد و از صحبت با ما آدم‌ها خسته می‌شود! اما چاره کار،‌ کاشت تراشه نورالینک است!

او تأکید کرد که هدف اولیه تراشه های نورالینک، حل مشکلات مربوط به نورون‌های آسیب‌دیده در نخاع، گردن یا مغز است. اما در آینده‌ای نزدیک می‌تواند توانایی‌های افراد عادی را هم بالا ببرد تا به قدرت‌های ماورایی برسند و با هوش مصنوعی رقابت کنند!