ایلان ماسک، میلیونر و مدیر عامل پرحاشیه چندین کمپانی و کارخانه بزرگ،‌ در X (توییتر سابق) درباره عرضه مدل‌های بعدی هوش مصنوعی Grok خبر داده است. او در یک رشته توییت گفت که مدل Grok 2 تا ماه آگوست (مرداد)‌ و Grok 3 تا پایان سال میلادی جاری (انتهای پاییز)‌ عرضه خواهند شد.

درباره مدل‌های بعدی Grok چه می‌دانیم؟

اطلاعات زیادی در مورد این مدل‌های زبانی هوش مصنوعی Grok در دست نیست، اما به نقل از neowin، ایلان ماسک اشاره کرد که Grok 3 بر روی 100000 دستگاه Nvidia H100 آموزش داده خواهد شد، بنابراین باید واقعا چیز خاصی باشد!

جدیدترین نسخه Grok نسخه 1.5 است که در ماه مارس با قابلیت های بهبود یافته در استدلال و برنامه نویسی عرضه شد و حتی در برخی موارد توانست از GPT-4 بهتر عمل کند.

با توجه به اینکه X نسخه رایگان Grok ندارد، محبوبیت بسیار کمتری نسبت به مدل‌های دیگر مثل ChatGPT، Gemini و Claude دارد. مشخص نیست که آیا هرگز نسخه رایگان Grok را داشته باشیم یا نه، اما با توجه به هزینه های اجرای LLM و هدف ماسک برای افزایش درآمد X، بعید است که به زودی شاهد نسخه رایگان Grok باشیم.

پیش از این درباره عرضه مدل‌های بعدی هوش مصنوعی در اخبار دیده بودیم که گوگل مدل‌های Gemini 1.5 pro و Gamma 2 را به صورت عمومی منتشر کرده و سم آلتمن هم درباره زمان عرضه نسل بعدی چت جی‌پی‌تی یعنی GPT-5 صحبت کرده است.