با گذشت ۶۲ سال از درگذشت مرلین مونرو هنوز هم یاد او زنده است و تجربه صحبت با او بسیار برای مردم جذاب است. حالا به لطف هوش مصنوعی می‌توانیم مرلین مونرو را در سال ۲۰۲۴ هم ببینیم.

مرلین مونروی دیجیتالی با جادوی هوش مصنوعی

کمپانی آمریکایی Soul Machines که افراد مشهور را با کمک هوش مصنوعی بازسازی دیجیتالی می‌کند،‌ از «مرلین مونروی دیجیتالی» رونمایی کرده تا طرفدارانش بتوانند یک ارتباط منحصر به فرد و عمیق شخصی را در قرن ۲۱ با مرلین مونرو تجربه کنند.

مرلین دیجیتالی در حقیقت یک چت بات بر پایه GPT 3.5 است که با استفاده از پردازش پیشرفته زبان طبیعی و یادگیری عمیق با طرفدارانش ارتباط و تعامل برقرار می‌کند. این چت بات با صدا و احساسات مرلین پاسخ می‌دهد و داستان‌ها و خاطرات او را تعریف می‌کند.

بیشتر بخوانید: چت جی پی تی چیست؟

در حالی که مرلین مونرو هرگز نمی تواند جایگزین یا تکرار شود، اما مرلین دیجیتالی فرصت هیجان انگیزی را برای طرفداران نسل‌های جدید فراهم می‌کند تا با او به روشی کاملاً جدید ارتباط برقرار کنند و رد پای معنوی مرلین بر جهان را قدر بدانند.

درباره این کمپانی و بُعد اخلاقی این تکنولوژی

کمپانی Soul Machines  که در سال 2016 توسط کراس و مارک ساگار تأسیس شده، قبلاً هم افراد مشهور از جمله Carmelo Anthony، Jack Nicklaus، Mark Tuan  و Francis Ngannou را بازسازی دیجیتالی کرده است. از زمان آغاز فعالیت این شرکت بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از این تکنولوژی انتقاد کرده‌اند چراکه معتقدند بازسازی دیجیتالی افراد مُرده بدون رضایت آن‌ها کار اخلاقی و پسندیده‌ای نیست.