هوش مصنوعی Copilot مدت‌هاست که عرضه شده و بااینکه رایگان است اما مورد استقبال کاربران قرار نگرفت و در رقابت با ChatGPT یا هوش مصنوعی Gemini، همیشه آخر بود. اما مایکروسافت به تازگی نسخه جدید کوپایلوت یعنی نسخه Copilot 2.0 را منتشر کرده که بسیار شگفت انگیز است. از ظاهر بهتر، رابط کاربری جدیدتر گرفته تا چهار صدای جدید.

معرفی نسخه Copilot 2.0: چهار صدای شگفت‌انگیز، تم‌های جدید و رابط کاربری مدرن

Windows Latest گزارش می دهد که رابط کاربری جدید، سریعتر و شیک‌تر از رابط قدیمی است و می‌تواند با ChatGPT رقابت کند. جالب اینکه کوپایلوت هم تم روز و هم تم شب دارد. روز روشن‌تر و پر از سایه‌هی پاستلی است و شب یک حالت تاریک است.

درباره حالت صوتی Copilot

نسخه  Copilot 2.0 حالت صوتی هم دارد! شما می توانید با Copilot صحبت کنید و پاسخ خود را با استفاده از یکی از چهار صدای Meadow ، Grove ، Wave  و Canyon بشنوید. به تازگی تعداد صداهای هوش مصنوعی chatGPT به ۹ عدد رسیده و همچنین جمینای هم ۱۰ صدای مختلف دارد!

حالت صوتی کوپایلوت، عملکردی مشابه حالت صوتی رقیبانش دارد، یعنی می‌توانید حرفش را قطع کنید و از او بخواهید با لحن یا لهجه خاصی صحبت کند یا حتی احساساتی یا جدی شود!

اما دو تفاوت مهم با حالت صوتی ChatGPt دارد: یکی اینکه رایگان است! و دیگری اینکه محدودیت‌های بیشتری دارد چراکه محافظ‌های امنیتی قوی‌تری روی آن تنظیم شده است.

نکته جالب دیگر این است که نسخه Copilot 2.0 هنگام استفاده نام شما را می پرسد، و هر زمان که با حساب مایکروسافت خود وارد شوید نام شما را به یاد می‌آورد.

با این حال، برخی قابلیت‌ها مثل آپلود فایل‌ PDF و ساخت GPT‌ های سفارشی همچنان در دسترس نیستند. به نظر می رسد Copilot 2.0 جدید برای کاربران هند و برزیل عرضه شده است. مشخص نیست که چه زمانی برای سایر کاربران در دسترس شود.