هر روز که می گذرد یک خبر باورنکردنی در مورد هوش مصنوعی می شنویم. خبر امروز متعلق به چین است که شهرک بیمارستانی هوش مصنوعی خود را افتتاح کرده است. همچنین محققان موفق شدند با ابزار هوش مصنوعی، سرطان را پیش بینی کنند. در شهرک هوش مصنوعی چین، یکسری پزشک وجود دارد که توسط هوش مصنوعی ساخته یا تولید شده‌اند و بیماران هم در دنیای مجازی توسط این پزشکان درمان می شوند.

معرفی شهرک بیمارستان هوش مصنوعی

این دنیای مجازی توسط محققان ” دانشگاه چینهوا” راه اندازی شده است. جالب است بدانید که در این شهرک، پزشکان، پرستاران و حتی بیماران به وسیله عوامل هوشمندی کنترل می شوند. پشتیبانی آن‌ها به کمک مدل های زبانی بزرگ (LLM) صورت می‌گیرد و می‌توانند به طور مستقل هم با هم تعامل داشته باشند.

این پزشکان هوش مصنوعی توانایی این را دارند که در طی چند روز، 10000 بیمار را درمان کنند. در دنیای واقعی، درمان این تعداد از بیماران، حدود 2 سال زمان می برد.

روش درمان در بیمارستان هوش مصنوعی

در نشریه گلوبال تایمز توضیحاتی در مورد نحوه کار این شهرک بیمارستان هوش مصنوعی ارائه شده و همچنین اهمیت آن ها.

در شهرک بیمارستانی هوش مصنوعی، بیماران به صورت مجازی توسط پزشکان هوش مصنوعی درمان می شوند. این بیمارستان با هدف آموزش بهتر به پزشکان ساخته شده تا آن ها بتوانند به کمک یک محیط شبیه سازی شده، توانایی های خود را بهبود ببخشند.

” لیو یانگ” به عنوان رهبر این تیم تحقیقاتی، معتقد است که پزشکان واقعی هم می‌توانند به صورت مجازی به درمان بیماران بپردازند و آموزش های بهتری هم به دانشجویان پزشکی ارائه دهند. لیو در مورد کارهایی که در این شهرک انجام می شوند هم توضیحاتی داد. مثل شیوع، توسعه و کنترل بیماری های عفونی.

به گفته لیو، دانشجویان پزشکی می توانند بر روی بیماران هوش مصنوعی مختلف، شبیه سازی انجام دهند؛ این کار به آن ها کمک می کند تا برای بیماران واقعی خود، راه های درمانی مطمئن تری را ارائه کنند، بدون اینکه آسیبی به بیماران واقعی برسانند.

لیو خبر داده که شهرک بیمارستان هوش مصنوعی تا نیمه دوم سال 2024 مورد استفاده عملی قرار می گیرد.