کمپانی OpenAI دوشنبه گذشته از مدل جدید پرچمدارش به نام هوش مصنوعی GPT-4o رونمایی کرد؛ آن‌ها از همان ابتدا ادعاهای بزرگی درباره توانایی‌های چند وجهی آن داشتند. حالا قرار است کم کم با توانایی‌های ویژه این هوش مصنوعی مولد، شگفت زده شویم!

اولین تصویر ساخته شده با GPT-4o

رییس کمپانی OpenAI در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) تصویری منتشر کرده که به گفته خودشان، اولین تصویر ساخته شده با GPT-4o است:

فردی که پای تخته ایستاده و لوگوی openai روی لباسش وجود دارد

این تصویر، نشان‌دهنده پیشرفت‌های قابل‌توجه این مدل نسبت به نسل‌های قبلی خود یعنی GPT-4 و همچنین هوش مصنوعی ساخت عکس این کمپانی یعنی DALL-E 3 است.

در این تصویر شخصی را می‌بینیم که مقابل یک تخته سیاه ایستاده، روی تخته عبارت «انتقال بین روش‌ها» و چند جمله دیگر با گچ نوشته شده است. جالب اینکه این شخص لباسی با لوگوی OpenAI پوشیده است.

کمپانی OpenAI در رویداد بزرگ خود اعلام کرده بود که مدل GPT-4o روی توکن‌های چندرسانه‌ای آموزش داده شده است. بنابراین، دیگر نیازی به تبدیل صدا و تصویر به متن برای تفسیر و آنالیز داده‌ها نیست.

چت جی‌پی‌تی4

البته فقط openAI نیست که مدل هوش مصنوعی جدیدش هیاهو به پا کرده، گوگل هم به تازگی از مدل تصویر ساز خود به نام هوش مصنوعی Imagen3 رونمایی کرده که انتظار داریم به همان اندازه شگفت انگیز باشد!