هفته گذشته بود که کمپانی OpenAI از مدل GPT-4o رونمایی کرد و همه را بابت توانایی های ویژه این چت بات سخنگو شگفت زده کرد،‌ اما چت بات هوش مصنوعی GPT-4o غیر از شگفت آفرینی،‌ یک سری حاشیه هم آفرید!

مثلا هنرپیشه بسیار مشهور هالیوود،‌ خانم اسکارلت جوهانسون به صدای این چت بات واکنش داد و گفت صدای چت‌جی‌پی۴ را از روی صدای من کپی کرده‌اند.

ماجرای یک صدا که دردسر شد

اسکارلت جوهانسون می‌گوید که سم آلتمن قبلا به او پیشنهاد صداپیشگی برای چت بات هوش مصنوعی خود داده،‌ چراکه هنرنمایی او در فیلم Her را بسیار تحسین کرده است. اسکارلت جوهانسون در فیلم Her صداپیشه یک چت بات هوش مصنوعی بود و سم آلتمن از او خواسته که گوینده چت بات سخنگوی GPT-4o هم باشد. اما خانم جوهانسون به دلایل شخصی این پیشنهاد را رد کرده است. حالا می‌بینیم که این کمپانی صدایی درست شبیه او ایجاد کرده ولی ادعا می‌کند که اینطور نیست!

خانم جوهانسون بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن می‌گوید که مشاور حقوقی استخدام کرده و دو نامه به OpenAI فرستاده تا پرسشی مهم را مطرح کند:

«صدای استفاده شده برای چت بات GPT-4o دقیقا چگونه ساخته شده است؟»

او در این نامه به طور واضح بیان کرده از این که صدای این چت بات شبیه به خودش است، «شوکه، عصبانی و در ناباوری» است و به هیچ وجه دوست ندارد از صدایش برای این چت بات استفاده شود.

پاسخ کمپانی OpenAI به اعتراض اسکارلت جوهانسون

پس از اظهار نظر خانم جوهانسون سم آلتمن به این صحبت‌ها پاسخ داد و گفت:‌

«صدای چت بات ما، تقلیدی از اسکارلت جوهانسون نیست بلکه متعلق به یک بازیگر حرفه‌ای دیگر است و صدای طبیعی او به این شکل است. اما برای حفظ حریم خصوصی او،‌ نمی‌توانیم نامش را منتشر کنیم!»‌

کمپانی openAI در وبلاگ رسمی خودشان اعلام کردند که به احترام خانم جوهانسون، استفاده از این صدا را در محصولاتشان متوقف کرد‌ه‌اند و از او عذرخواهی کردند.

نظر شما چیست؟!