اولین تلفن همراهی که صفحه سیاه و سفید داشت،‌ بسیار بزرگ و سنگین بود و فقط اعداد را نمایش می‌داد را به خاطر دارید؟

احتمالا یادتان نیاید! به خصوص اگر متولد دهه ۷۰ به بعد باشید!

اما سم آلتمن ۳۸ ساله، مدیر عامل OpenAI به خوبی آن تلفن همراه‌های قدیمی را یادش است و حالا محصول شرکتش یعنی ChatGPT را با آن تلفن‌ها مقایسه می کند.

چت جی‌پی‌تی همانقدر ابتدایی است که تلفن همراه‌های قدیمی بود

سم آلتمن این هفته در اجلاس جهانی دولت‌ها که در آن به صورت ویدیو کنفرانس حضور داشت، چت جی‌پی‌تی فعلی را با تلفن‌های قدیمی مقایسه کرد و درباره جایگاه chatgpt گفت: «ما در حوزه هوش مصنوعی اکنون جایی هستیم که آن زمان آن تلفن‌ها بود!‌»

به گفته او، کمپانی‌های هوش مصنوعی‌ساز، راه درازی را برای پیشرفت دارند و باید از آن تلفن های بزرگ و ساده به آخرین مدل آیفون برسند.

آینده هوش مصنوعی غیرقابل تصور است

او گفت که آینده‌ای را متصور است که در آن هرکس هوش مصنوعی اختصاصی خودش را داشته باشد و دانشمندان با کمک هوش مصنوعی بتوانند مسائل حل نشدنی بزرگ مثل بیماری های درمان نشدنی (لاعلاج)‌ و یا مشکلات زیست محیطی را حل کنند.

آلتمن گفت: «من فکر می‌کنم اگر همه به هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند، می‌توانیم استاندارد زندگی را بسیار بالا ببریم و تک تک مشکلات را از میان راه برداریم.»

به گفته آلتمن OpenAI در حال کار بر روی مدل بعدی هوش مصنوعی زبان بزرگ خود، GPT-5 است که انتظار می رود هوشمندتر از همیشه باشد. او برای تاریخ انتشار این مدل‌ها چیزی نگفت و از مردم دنیا خواست که فعلا “صبور باشند”.