شرکت OpenAI قابلیت جدیدی به نام “Canvas” معرفی کرده که به کمک آن می‌توانید کدها را با یک کلیک بین زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی، ترجمه کنید. این ویژگی شباهت‌هایی با قابلیت “Artifacts” در هوش مصنوعی Claude شرکت آنتروپیک دارد که قبلا معرفی شده بود.

درباره قابلیت Canvas چه می‌دانیم؟

قابلیت Canvas می‌تواند کدهای شما را به هر زبان برنامه نویسی دیگری از جمله تایپ اسکریپت،‌ جاوا اسکریپت، پایتون، جاوا، ++C یا php ترجمه کند. همچنین مثل یک دفترچه برای جدا کردن بخش‌های مختلف پروژه است تا این بخش‌ها در میان گفتگوهای دیگر گم نشوند.

به نقل از وبلاگ رسمی OpenAI ، قابلیت Canvas کاربران اجازه می‌دهد تا در یک پنجره جداگانه، پیش‌نویس‌های اسناد یا کدهای برنامه‌نویسی را در کنار تاریخچه گفتگو با هوش مصنوعی مشاهده کنند.

این قابلیت در ابتدا برای کاربران ChatGPT Plus و Teams در دسترس قرار گرفته و هفته آینده برای کاربران دیگر هم (مثل سازمانی و آموزشی) هم عرضه خواهد شد. قرار است به زودی قابلیت Canvas برای کاربران رایگان ChatGPT هم اضافه شود.

قابلیت‌های جدیدی در Canvas وجود دارد، مانند امکان استفاده از میانبرهای مختلف برای تکمیل اسناد و پیشنهاداتی برای بهبود کدها. همچنین کاربران می‌توانند سطح پیچیدگی موضوع یا طول متن را تنظیم کنند. برای کدها، میانبرهایی برای بررسی، رفع اشکال و ترجمه کد به زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف نیز در نظر گرفته شده است.

قابلیت‌های دیگری از جمله امکان بولد کردن بخش‌های خاص برای تمرکز بیشتر ChatGPT و ارائه بازخورد هم نیز در قابلیت Canvas وجود دارد.

این قابلیت از نسخه‌ای جدید از مدل GPT-4o استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد کارهای خاصی مثل ویرایش یا بازنویسی کامل یک فایل را انجام دهند.

به تازگی هم دیده بودیم تعداد کاربران ChatGPT رکورد زده طوری که از هر ۱۰۰ نفر،‌ ۳ نفر از این هوش مصنوعی استفاده می‌کند.