سرانجام پس از مدت‌ها انتظار،‌ کمپانی OpenAI اعلام کرد که حالت صوتی ChatGPT برای همه کاربران پولی در دسترس قرار گرفته است!

با این دستیار صوتی، صحبت کردن با ChatGPT بسیار طبیعی‌ و مثل انسان خواهد بود. این قابلیت ابتدا برای کاربران پلاس و کاربران تیمی عرضه شده و کاربران Enterprise و Edu هفته آینده دسترسی پیدا خواهند کرد. اما غیر از دسترسی، خبر اصلی درباره تغییرات مهمی است که این دستیار دارد. این ویدیو را ببینید:

تغییرات مهم حالت صوتی ChatGPT

دستیاری که اکنون عرضه شده،‌ نسبت به پیش نمایشی که در بهار داشته تغییرات قابل توجهی دارد. طراحی جدید، به‌جای نقاط سیاه متحرکی که قبلا بود، یک کره‌ آبی پویا دارد که از نظر ظاهری زیباتر است و تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهد.

تیم OpenAI در توییتر خود نوشته:‌ به پاس انتظار صبورانه شما، امکانات جدیدتر مثل دستورالعمل های سفارشی، حافظه، پنج صدای جدید و درک لهجه‌های مختلف را اضافه کرده‌ایم.

حالت صوتی ChatGPT حالا می‌تواند به بیش از 50 زبان بگوید «ببخشید دیر اومدم!»

همچنین ChatGPT اکنون در درک لهجه‌ها بهتر است و این شرکت می‌گوید مکالمات آن نیز روان‌تر و سریع‌تر شده است.

دستورالعمل‌های سفارشی، که به کاربران اجازه می‌دهد نحوه پاسخ‌دهی ChatGPT به آن‌ها را شخصی‌سازی کنند، و قابلیت حافظه به ChatGPT اجازه می‌دهد تا مکالمات را به خاطر بسپارد تا بعدا استفاده شود.

درباره صداهای جدید

حالت صوتی ChatGPT پنج صدای جدید دریافت کرده که کاربران می توانند آنها را امتحان کنند، نام این صداها  Arbor، Maple، Sol، Spruce  و Vale. پیش از این چهار صدای دیگر به نام Breeze، Juniper، Cove  و Ember هم در دستیار صوتی پیشرفته ChatGPT وجود داشت.

به این ترتیب تعداد صداهای دستیار صوتی پیشرفته ChatGPT به 9 تا می‌رسد، یعنی تقریبا به اندازه تعداد صداهای Google’s Gemini Live که ده تاست!

صدای Sky هم حذف شده است، صدایی که بسیار مشابه صدای اسکارلت جوهانسون بود و باعث ناراحتی و اعتراض او شده بود.

سخنگوی OpenAI می گوید این قابلیت هنوز در چندین منطقه از جمله اتحادیه اروپا، بریتانیا، سوئیس، ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین در دسترس نیست.