‌طرفداران دنیای تکنولوژی و هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی، سر یک شایعه داغ بحث می‌کنند:‌ آیا نسل بعدی چت‌جی‌پی‌تی یعنی ChatGPT-5 به زودی ظاهر می‌شود؟‌ و اگر بله،‌ چه ویژگی‌هایی دارد؟!

اگر شایعات درست باشند و ما شاهد عرضه مدل جدیدی از کمپانی OpenAI باشیم، یک اتفاق مهم و حتی تاریخی رخ خواهد داد.

سم آلتمن قبلاً اعلام کرده بود که نسل بعدی چت جی‌پی‌تی قرار است مردم را غافلگیر کند!

اطلاعاتی که درباره چت جی‌پی‌تی ۵ وجود دارد

ما اطلاعات کمی در مورد ChatGPT-5 داریم زیرا OpenAI تا به حال درباره مدل نسل جدید بسیار رازدار بوده است.

می‌دانیم که مدل جدید قرار است «از همه نظر»‌ بهتر باشد چراکه سم آلتمن تا به حال چندین بار چنین صحبتی را واضح بیان کرده است. با توجه به اینکه الان رقیب آن، هوش مصنوعی Gemini از همه نظر بهتر است؛ پس سم آلتمن چت بات جدیدش را قدرتمندتر عرضه خواهد کرد.

همچنین می‌دانیم که ChatGPT-5 هم چندوجهی خواهد بود، یعنی قادر است علاوه‌بر متن،‌ ورودی‌های دیگری هم دریافت کند. قطعا پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبلی در استدلال، کدنویسی و مکالمه دارد.

به نقل از tomsguide چت جی‌پی‌تی ۵ که چندین ماه در حال آموزش دیدن است،‌ یا بسیار بزرگتر از GPT-4 خواهد بود (بیش از 1.5 تریلیون پارامتر خواهد داشت)، یا اینکه اندازه مشابهی خواهد داشت؛ اما با ساختار و طراحی داخلی قوی‌تر که به آن اجازه می دهد عملکرد بهتر و قدرتمندتری نسبت به GPT-4 داشته باشد.

ما در عصر ویژه‌ای به سر می‌بریم،‌ تمام غول‌های تکنولوژی دنیا در حال عرضه مدل‌های هوش مصنوعی خود و ارائه پیشرفت‌های بسیار قدرتمند برای مدل‌هایشان هستند! مثلا هوش مصنوعی متا مدل Llama 3 را عرضه کرده و ادعا می‌کند که نسبت به سایر چت بات‌ها بهترین و قدرتمندترین است!

نظر شما درباره این رقابت ترسناک چیست؟!