کمپانی OpenAI به تازگی از مدل جدید هوش مصنوعی ChatGPT Edu رونمایی کرده، که همانطور که از نامش پیداست، نسخه‌ای از ChatGPT است که به طور خاص برای دانشگاه‌ها ساخته شده است!

درباره هوش مصنوعی ChatGPT Edu

این مدل هوش مصنوعی قرار است به کمک دانش‌آموزان، دانشجویان، استادان و محققان بیاید تا آموزش را با تکنولوژی ترکیب کنند و بهتر و بیشتر از قبل، علم را جلو ببرند.

مدل هوش مصنوعی ChatGPT Edu به GPT-4o، پیشرفته ترین مدل OpenAI دسترسی دارد.

هوش مصنوعی GPT-4o در تفسیر متن، کدنویسی و ریاضیات بسیار برتر از مدل‌های قبلی است و قابلیت های پیشرفته دیگری مانند تجزیه و تحلیل داده ها، مرور وب، خلاصه سازی اسناد و ساخت GPT های پیشرفته را دارد.

دانشگاه‌ها می‌توانند از هوش مصنوعی ChatGPT Edu برای کمک به تدریس خصوصی دانشجویان، تصحیح برگه‌ها، کمک به انجام تکالیف، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و موارد دیگر، استفاده کنند.

طبق اطلاعات وبلاگ رسمی openAI، آن‌ها از داده‌های کاربران ChatGPT Edu برای آموزش دیگر مدل‌های خود استفاده نمی‌کنند. هوش مصنوعی ChatGPT Edu نسبت به نسخه رایگان چت جی‌پی‌تی امتیازاتی دارد، مثلا محدودیت‌ی در ارسال پیام ندارد و امنیت قوی‌تری دارد.

OpenAI قیمت ChatGPT Edu را به‌طور عمومی اعلام نکرده و از دانشگاه ها دعوت کرده تا برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع کار با این وبسایت تماس بگیرند.

پیشرفت‌ها و دستاوردهای روزانه OpenAI درحالی است که کمپانی رقیبشان یعنی گوگل، دچار دردسرهایی شده است و پاسخ های اشتباه به کاربرانش داده است!