غول آمریکایی Dotdash Meredith که ناشر مجلات بسیار پرتیراژ بین المللی مثل People  و Investopedia است، با کمپانی سازنده چت جی‌پی‌تی قرارداد همکاری امضا کرده است. این قرارداد یک همکاری دوطرفه بین این ناشر آمریکایی و کمپانی OpenAI است که هردو طرف می‌توانند از محصولات یا محتوای یکدیگر در محصولاتشان استفاده کنند.

جزییات قرارداد بین خالق چت جی‌پی‌تی و Dotdash Meredith : محتوا در ازای تبلیغ

به گفته theverge طبق این قرارداد، ناشر آمریکایی Dotdash Meredith می‌تواند از هوش مصنوعی OpenAI برای محصول تبلیغاتی جدیدش استفاده کند و در عوض OpenAI اجازه دارد که از محتوای محصولات این ناشر برای آموزش چت جی‌پی‌تی استفاده کند.

قرار است هربار که چت جی‌پی‌تی از محتوای نشریات Dotdash Meredith استفاده کرد، به اصل خبر (یا مقاله) لینک دهد و توسط این مقالات آموزش ببیند.

محصول تبلیغاتی این ناشر هم D/Cipher نام دارد که قرار است به کمک هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی بتواند به تبلیغ کنندگان کمک کند بهتر و بهینه‌تر مخاطبان تبلیغات خود را پیدا کنند.

به نظر می‌رسد این یک همکاری دوسر بُرد برای هردو کمپانی است و از مشکلاتی مثل نقض قانون کپی رایت پیشگیری می کند. اما ممکن است کاربران بابت دیدن تبلیغات زیاد در حین کار با چت جی‌پی‌تی خسته شوند! نظر شما در این مورد چیست؟

پیش از این هم OpenAI اعلام کرده بود در حال ساخت یک موتور جستجو با استفاده هوش مصنوعی است که قرار است تجربه کاربران از “جستجو” را متحول کند!