حدود یک ماه پیش خبرهایی مبنی بر ناترازی‌های مالی OpenAI منتشر شد که نشان می‌داد این کمپانی بسیار پرهزینه است و آنقدر خرج‌های این شرکت از درآمد آن بیشتر است که ممکن است تا پایان سال 2024 ، حدود 5 میلیارد دلار ضرر کند و نقدینگی آن تمام شود! اما مدیران این شرکت چه راه حل‌هایی دارند؟

مدل‌های پیشرفته‌تر، هزینه‌های بیشتر

همچنین خبرهایی آمده که کار روی مدل بعدی هوش مصنوعی، یعنی مدل توت فرنگی مدت‌هاست آغاز شده؛ که مدل بسیار بسیار قوی‌تر و پیشرفته‌تری نسبت به مدل‌های فعلی است. هرچقدر مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌تر باشند، هزینه آموزش آن‌ها هم بالاتر می‌رود. بنابراین قابل درک است که مدیران OpenAI به افزایش قیمت مدل‌های جدید فکر کرده باشند. اما افزایش هزینه اشتراک ChatGPT تا چقدر قابل درک است؟

در گزارشی که رویترز منتشر کرده، به نظر می‌رسد مدیران این شرکت درباره افزایش هزینه اشتراک ChatGPT تا 2000 دلار در ماه بحث کرده‌اند!

چت جی‌پی‌تی پلاس در حال حاضر 20 دلار در ماه هزینه دارد و درآمدشان صرف آموزش مدل‌های جدید و همچنین نیروی انسانی این شرکت می‌شود.

ناترازی‌های مالی باعث شده که OpenAI دور جدیدی از جذب سرمایه را آغاز کند و احتمالا غول‌هایی مثل اپل، انویدیا، مایکروسافت هم از سرمایه گذارانش باشند. باید ببینیم در آینده مدیران OpenAI چه تصمیماتی می‌گیرند و چگونه مشکلات خود را حل می کنند.

اگر قیمت اکانت ماهانه چت جی‌پی‌تی به 2000 دلار در ماه برسد، شما چنین هزینه‌ای پرداخت می‌کنید؟