طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده از نیویورک تایمز، OpenAI در حال جذب سرمایه‌گذاری 7 میلیاردی است. اگر OpenAI موفق به جذب این سرمایه شود، ارزشش به 150 میلیارد دلار می‌رسد که در بین استارتاپ‌های خصوصی فناوری بالاترین عدد است. شرکت OpenAI از طرفی درحال رشد و توسعه است و از طرف دیگر هم اعضای کلیدی خود را از دست داده است.

افزایش شگفت‌انگیز درآمدها و چالش‌های مالی

شرکت OpenAI از ابتدای سال 2023 رشد 1700 درصدی را تجربه کرده و درآمد آن در ماه آگوست به 300 میلیون دلار رسیده است. شرکت OpenAI انتظار دارد امسال رکورد فروش 3.7 میلیاردی را بزند و تصمیم دارد که این فروشش تا سال آینده به 11.6 میلیارد دلار برسد.

باوجود این رشد درآمد، شرکت OpenAI هنوز موفق نشده که جلوی ضررهای بزرگ را بگیرد و طبق‌های انجام شده این شرکت در سال جاری حدود 5میلیارد دلار ضرر می‌کند. هزینه‌های سنگین ارائه خدمات، حقوق کارکنان و اجاره دفتر از جمله مواردی است که OpenAI در آن ضرر کرده و هزینه‌های پرداخت سهام به کارکنان جزو آن نیست.

موفقیت ChatGPT در جذب کاربران بیشتر

این شرکت افزایش درآمد خود را مدیون موفقیت و محبوبیت ChatGPT است. این شرکت از نوامبر 2022 که عرضه شد تا ماه ژوئن توانسته حدود 350 میلیون کاربر ماهانه جذب کند.

یکی از دلایلی که باعث شد کاربران به ChatGPT علاقه‌مند شوند، استفاده از خدمات بدون نیاز به حساب کاربری و ورود به سیستم بود.

راهکار OpenAI برای افزایش درآمد

براساس اسنادی که نیویورک تایمز منتشر کرده، یکی از راهکارهای OpenAI برای کاهش زیان‌های مالی، افزایش هزینه‌ اشتراک ChatGPT است. درحال حاضر هزینه اشتراکChatGPT  ماهانه 20 دلار است و تقریبا 10 میلیون کاربر نسبت به خرید اکانت chatgpt اقدام کرده‌اند.

اگر OpenAI  بخواهد هزینه‌ی ChatGPT را افزایش دهد با مشکلات جدی روبرو خواهد شد؛ چراکه بسیاری از کاربران از چت‌ جی‌پی‌تی به‌عنوان یک دستیار حرفه‌ای برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند و باوجود پیشرفتی که در انتظار این هوش مصنوعی است، کاربران وابستگی بیشتری به آن پیدا خواهند کرد.