شب گذشته کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال 2024 برگزار شد و به کمپانی اپل به طور رسمی اعلام کرد که قرار است از هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی در محصولات خود استفاده کند.

درباره یک همکاری بزرگ بین دو غول بزرگ تکنولوژی

کمپانی openAI در وبسایت رسمی خودش درباره این همکاری نوشته:

ما هیجان زده هستیم که با اپل همکاری کنیم تا ChatGPT را به روشی جدید برای کاربران خود بیاوریم. ما همراه با اپل، دسترسی به هوش مصنوعی را برای همه مردم آسان‌تر می‌کنیم.

اپل ChatGPT را روی محصولات اصلی خودش مثل  iOS ، iPadOS  و macOS ادغام می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به نصب ابزارهای مختلف،‌ به صورت پیش فرض به قابلیت‌های ChatGPT دسترسی داشته باشند.

ChatGPT در ابزارهای نوشتاری در همه محصولات اپل در دسترس خواهد بود تا به کاربران کمک کند برای هر چیزی که نیاز دارند بنویسند یا محتوا تولید کنند. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از ابزارهای تصویرساز ChatGPT تصاویری را در سبک‌های متنوعی تولید کنند.

هنگام دسترسی به ChatGPT در Siri و Writing Tools، حریم خصوصی کاربران حفظ می‌شود به این صورت که مکالمات کاربران توسط OpenAI ذخیره نمی‌شود و آدرس‌های IP کاربران ناشناس باقی می‌ماند. کاربران می توانند بدون ایجاد حساب کاربری به صورت رایگان به آن دسترسی داشته باشند.

نظر شما درباره این همکاری چیست؟

همچنین به تازگی خوانده بودیم که دسترسی رایگان و ناشناس به چندین مدل‌ هوش مصنوعی با مرورگر DuckDuckGo ممکن شده است.