جدال بین نویسندگان نیویورک تایمز و OpenAI تمامی ندارد! پس از بارها شکایت نیویورک تایمز از OpenAI برای سرقت ادبی از نویسندگانشان، حالا این بار OpenAI از نیویورک تایمز شاکی شده است؛‌ آن هم با یک ادعای عجیب:‌ نیویورک تایمز به کسی پول داده تا ChatGPT را “هک” کند و بخش های زیادی از مقالات روزنامه را بازتولید کند!

ny times vs chatgpt

بخش اول:‌ شکایت نیویورک تایمز از چت جی‌پی‌تی

شکایت نیویورک تایمز به مواردی اشاره کرد که در آن چت بات‌های OpenAI و مایکروسافت گزیده‌هایی از مقالات نیویورک تایمز را تقریباً کلمه به کلمه به کاربران می دادند. آن‌ها در شکایتشان اوپن‌آی و مایکروسافت را متهم کردند که سعی می‌کنند «سرمایه‌گذاری هنگفت تایمز در روزنامه‌نگاری را بدزدند و جایگزینی برای روزنامه بسازند.»

در پاسخ به این شکایات ابتدا OpenAI می‌گفت که آموزش مدل‌های برتر هوش مصنوعی بدون استفاده از آثار دارای حق چاپ «غیرممکن» است. OpenAI در نامه‌ای که نوشته بود اینطور توضیح داد:

«از آنجایی که امروزه کپی رایت تقریباً هر نوع بیان انسانی را شامل می‌شود، از جمله پست‌های وبلاگ، عکس‌ها، مطالب روزنامه‌ها، کدهای هر نرم افزاری و اسناد دولتی و… آموزش مدل های پیشرو هوش مصنوعی امروزی بدون استفاده ازاین موارد دارای حق چاپ غیرممکن است.»

بخش دوم:‌ شکایت OpenAI تایمز از نیویورک تایمز

پس از مدتی ورق برگشت و حالا OpenAI از نیویورک تایمز شاکی شده. به نقل از cnbc اوپن ای‌آی شکایت قانونی خود استدلال می‌کند که این روزنامه چت ‌جی‌پی‌تی و سایر ابزارهای هوش مصنوعی اوپن ای‌آی را “هک” کرده است تا شواهد گمراه کننده برای پرونده‌اشان بازتولید کنند. کمپانی OpenAI همچنین گفت که نیویورک تایمز بالای ۱۰،۰۰۰ بار تلاش کرده تا از چت جی‌پی‌تی محتوای سرقتی بگیرد تا بالاخره توانسته ۱۰۰ بار چنین محتوایی به دست آورد. به گفته OpenAI افراد عادی هرگز از چت جی پی تی به این روش استفاده نمی کنند.

OpenAI همچنین داد: «محدود کردن داده‌های آموزشی به کتاب‌ها و نقاشی‌های مالکیت عمومی که بیش از یک قرن پیش ایجاد شده‌اند ممکن است جالب باشد! اما نمی‌تواند نیازهای شهروندان امروزی را پاسخ دهد!»

نظر شما در این موضوع چیست و به نظرتان حق با کدام است؟