در اقدامی جدید به مناسبت آغاز سال 2024، OpenAI خالق ChatGPT اعلام کرد که در ماه ژانویه، فروشگاه GPT خود را راه‌اندازی می‌کند!

کاربران نسل زد Z و حتی نسل قبلی یعنی نسل Y هدف های مالی و حرفه‌ای خود برای سال 2024 را روی “ایجاد ثبات شغلی و آزادی مالی” برنامه ریزی کرده‌اند. بحران هزینه های زندگی پس از همه گیری کوید 19 ، ناامنی‌های شغلی و تمایل به پیشرفت های مالی و ثروتمند شدن در سن جوانی، نیروی کار جوان را به سمت بهره مندی و استفاده از تکنولوژی های جدید برای حل کردن این مشکلات سوق داده است. از طرفی در حال حاضر شاهد انقلاب هوش مصنوعی، و به ویژه هوش مصنوعی مولد، هستیم که گویی قرار است همه چیز را متحول کنند. پس چرا نیروی کار جوان برای تولید ثروت و ایجاد آزادی مالی هوش مصنوعی را امتحان نکند؟!

کسب درآمد از چت جی پی تی

به گفته وبسایت خبری theverge فروشگاه جدید GPT، به سازندگان اجازه می‌دهد تا GPT سفارشی‌شده خود را بسازند، آن را با دنیا به اشتراک بگذارند و از طریقش کسب درآمد کنند؛ دقیقاً مانند یک بازارگاه!

چگونه می‌توانم یک GPT ایجاد کنم و بعد بفروشم؟

برای پاسخ به این پرسش لازم است ابتدا بدانیم که GPT چیست؟

GPT یا به طور کامل Generative Pre-Trained Transformer به معنای «ترانسفورماتور مولدِ آموزش دیده» است. جی‌پی‌تی بخشی از آن مدل زبانی اصلی است که برای آموزش اپلیکیشن‌ها و ربات‌های چت مانند ChatGPT استفاده می‌شود؛ چت جی‌پی‌تی از GPT برای انجام وظایف انسان‌گونه مانند تفسیر متن، ایجاد بازخورد و پاسخ دادن به سؤالات به روش مکالمه استفاده می کند.

ChatGPT این امکان را به شما می دهد که بتوانید GPT آنها را بگیرید و آن را برای انجام طیف وسیعی از وظایف شخصی اتان به عنوان یک دستیار در محل کار و بیزینس هایتان سفارشی کنید. اما در حال حاضر، این گزینه فقط برای کاربران ChatGPT Plus و Enterprise در دسترس است.

برای ساختن GPT خود، این هشت مرحله ساده را دنبال کنید:

  • در OpenAI یک اکانت بسازید،
  • پس از ورود به سیستم، به GPT Builder بروید،
  • به دغدغه‌ها و مشکلات روزمره‌اتان در زندگی یا در محل کارتان فکر کنید که دوست دارید حل شوند. احتمال زیاد، افراد دیگر در موقعیت شما هم همین مشکلات را دارند!
  • برای کاستمایز کردن GPT خود، اطمینان حاصل کنید که با دنبال کردن دستورالعمل‌ها، نام، عکس و توضیحات را مناسب و کاربرپسند می‌سازید.
  • همانطور که پیش می روید به یادگیری و اصلاح ادامه دهید تا زمانی که خروجی مورد نظر را به شما بدهد.
  • سپس طبق گفته خود تیم OpenAI، “سیاست های استفاده به روز و دستورالعمل های برند GPT را مرور کنید تا مطمئن شوید که GPT شما در راستای سیاست‌ها و قوانین قرار دارد.
  • “آیکون سازنده خود را تأیید کنید (تنظیمات> نمایه سازنده> نام خود یا یک وب سایت تأیید شده را فعال کنید).
  • GPT خود را به عنوان “پابیلک” منتشر کنید.

چقدر می توانم از GPT درآمد داشته باشم؟

در زمان نگارش این مقاله، OpenAI هنوز دستورالعمل‌های خاصی را ارائه نکرده است که سازنده جی‌پی‌تی چقدر می‌تواند انتظار درآمد داشته باشد. با این حال، قطعا ارزش امتحان کردن را دارد، به خصوص که فرصت بزرگ و آسانی است که در دسترس افراد غیر متخصص در حوزه تکنولوژی قرار گرفته تا از تکنولوژی پول درآورند و با آن پیشرفت کنند.

آیا کسب درامد از فروشگاه GPT ساده است؟

اما باید به خاطر داشته باشید که فروشگاه GPT به احتمال زیاد موجی از هزاران توسعه‌دهنده جدید خواهد داشت که همگی می‌خواهند GPT های خود را در این مارکت بفروشند و قرار است رقابت های سنگینی به وجود آید، پس به مارکتینگ و تبلیغات هم فکر کنید.

به طور مثال محصول خود را در دیگر شبکه های اجتماعی اتان یا وب سایت شخصی‌اتان تبلیغ کنید.