رقابت‌ در دنیای هوش مصنوعی‌ها داغ است و گوگل قصد دارد قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی به دستیار گوگل خود اضافه کند. در همین حال، به نظر می رسد که OpenAI هم نمی‌خواهد از عرصه عقب بماند، گزارش اخیر از Android Authority که نشان می دهد ChatGPT به زودی می‌تواند به عنوان یک دستیار دیجیتال پیش فرض در اندروید استفاده شود.

گزارش Android Authority اشاره می‌کند که نسخه 1.2023.352 ChatGPT که ماه گذشته در (دسامبر) منتشر شده، فعالیت جدیدی به نام com.openai.voice.assistant.AssistantActivity اضافه کرده است. این فعالیت جدید در حال حاضر به طور پیش‌فرض غیرفعال است، اما کاربر می‌تواند آن را به صورت دستی فعال کند. پس از راه اندازی این برنامه یک «انیمیشن چرخان» ظاهر می‌شود، شبیه به انیمیشنی که هنگام استفاده از دستیار صوتی درون‌برنامه ChatGPT مشاهده می‌شود.

پیش از این OpenAI یک قابلیت جذاب ارائه داده بود که همان قابلیت مکالمه با چت جی‌پی‌تی بود! کاربران برای صحبت کردن با چت جی‌پی‌تی لازم است از اپلیکیشن موبایلی استفاده کنند چراکه هنوز در نسخه وب در دسترس قرار نگرفته است.

اگر ChatGPT بتواند به دستیار پیش فرض گوشی‌های اندرویدی تبدیل شود چه اتفاقی می‌افتد؟

در صورتی که کاربران اندرویدی بتوانند ChatGPT را دستیار پیش‌فرض خود قرار دهند، می‌توانند با فشار دکمه هوم برای چند ثانیه یا کشیدن انگشت از گوشه پایین به بالا، دستیار صوتی متصل به OpenAI را فعال کنند. با این حال، اپلیکیشن ChatGPT ممکن است هنوز نتواند در دسترس همه کاربران قرار گیرد، زیرا نیاز به دسترسی به APIهای ویژه‌ای دارد که فقط برای برنامه‌های از پیش نصب شده مطمئن در دسترس هستند.

OpenAI قابلیت های صوتی ChatGPT را در به روز رسانی ماه سپتامبر سال 2023 رونمایی کرده بود. این کمپانی اعلام کرده بود که چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی قادر است در پنج صدای مختلف به پرسش‌های کاربران پاسخ دهد. این کمپانی گفته بود که برای ایجاد هر صدا از صداپیشگان حرفه‌ای کمک گرفته است.