کارگروه ناظر حریم خصوصی اتحادیه اروپا اخیرا به رویترز گفته که تلاش‌های OpenAI برای تولید پاسخ‌های درست، هنوز کافی نبوده و استانداردهای اتحادیه اروپا رعایت نشده است.

استاندارهای اتحادیه اروپا سخت‌گیرانه و به نفع کاربران است

اتحادیه اروپا از سال 2018 قوانینی تنظیم کرده که شرکت‌‌ها را وادار می‌کند داده‌های کاربران اتحادیه را به خوبی مدیریت کنند.

این کارگروه در گزارش خود ذکر کرده که تحقیقات مختلف ناظران اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد و هنوز به یک نتیجه نهایی نرسیده‌اند اما در حال حاضر چت جی‌پی‌تی متعلق به openAI استاندارهای اتحادیه اروپا را رعایت نمی‌کند.

در این گزارش آمده: «در واقع، ماهیت سیستم این چت بات به گونه‌ای است که می‌تواند خیلی راحت پاسخ های اشتباه، ساختگی یا مغرضانه بدهد.» این درحالی است که کاربران این پاسخ‌ها را واقعی و دقیق تلقی می کنند.

این کارگروه هنوز تصمیم نهایی خود را اعلام نکرده اما به نظر می‌رسد openAI را مجبور کند تمام استانداردهایشان را رعایت کند!

پاسخ‌های اشتباه چت بات‌های هوش مصنوعی بسیار رایج است، مثلا به تازگی مشخص شده که 52% پاسخ‌های کدنویسی چت جی‌پی‌تی اشتباه است! یا دیده بودیم هوش مصنوعی Gemini گوگل به کاربرانش گفته روی پیتزا چسب بریزید و سنگ بخورید!