خبر تکمیلی: طبق آخرین توییت OpenAI، این قابلیت حالا برای عده‌ای از کاربران پلاس،‌ فعال شده و البته OpenAI اعلام کرده که تا پاییز همین امسال برای همه کاربران پلاس در دسترس می‌شود.

وقتی چند ماه پیش هوش مصنوعی GPT-4o معرفی شد، یکی از قابلیت‌های خیلی جالبش این بود که کاربران می‌توانستند با این هوش مصنوعی صحبت کنند. این قابلیت که Voice Mode نام دارد،‌ با دیگر دستیارهای صوتی شخصی تفاوت ویژه‌ای دارد:‌ اینکه پاسخ کاربر را با صدایی رسا و احساسی و یک لحن انسان گونه می‌دهد! مثلا ویدیوی زیر را ببینید که کاربر به هوش مصنوعی GPT-4o سگ خود را نشان داد:

این قابلیت اما هنوز به صورت عمومی عرضه نشده و کاربران همچنان در انتظار هستند. چند روز پیش یکی از کاربران ایکس (توییتر سابق)‌ در توییتی پرسیده بود که پس بالاخره چه زمانی قابلیت Voice Mode عرضه می‌شود،‌ که سم آلتمن در پاسخ نوشت:‌

از هفته آینده این قابلیت برای عده‌ای از مشترکین عرضه می‌شود.

دلیل تاخیر چند ماهه برای انتشار قابلیت Voice Mode احتمالا به این برمی‌گردد که کمپانی OpenAI برای بهبود این قابلیت زمان بیشتری نیاز داشته. آن‌ها پیش از این هم گفته بودند که این قابلیت را به صورت محدود و برای عده کمی از کاربران منتشر می‌کنند تا بازخورد بگیرند و همچنان مدل را اصلاح کنند.

در تازه‌ترین خبرهای مربوط به این کمپانی هم خوانده بودیم که موتور جستجوی OpenAI به نام SearchGPT رونمایی شده است. همچنین طبق برخی گزارش‌ها این کمپانی به علت ضررهای میلیارد دلاری در معرض تمام شدن نقدینگی قرار دارد!