سینمای پرنس چارلز در لندن پس از دریافت شکایت‌های فراوان در مورد فیلمی که توسط هوش مصنوعی نوشته شده بود، اکران آن را متوقف کرد! اما ماجرای این فیلم چه بود؟

ماجرای فیلمی که با هوش مصنوعی نوشته شده است

یک کارگردان سوئیسی به نام آقای پیتر لوئیسی، برای نوشتن آخرین فیلم خود به طور کامل از چت بات هوش مصنوعی ChatGPT استفاده کرده است. او حتی در تیتراژ فیلم هم به «ChatGPT» به عنوان فیلنامه نویس اشاره کرده است!

این فیلم درباره فیلمنامه نویس معروفی است که برای نوشتن فیلمش مجبور است با هوش مصنوعی سر و کله بزند و البته بهتر از او عمل می‌کند. چراکه یک انسان است و می‌تواند انسان‌ها را بهتر درک کند!

به نقل از techradar، لوئیسی فیلمنامه را از طریق دادن یک سری پرامپت به ChatGPT تهیه کرده و همچنین از او خواسته که سکانس‌ها و صحنه‌ها را طراحی کند. حتی نام شخصیت‌های داستان هم توسط چت جی‌پی‌تی انتخاب شده است! در نهایت با کمی ویرایش، فیلمنامه کامل شد.

یک جایی در بیانیه مطبوعاتی فیلم به نقل از ChatGPT آمده: «من به عنوان نویسنده این فیلم، بسیار هیجان زده هستم!»

این فیلم به بررسی تقابل بین تکنولوژی و خلاقیت انسان می پردازد و این سوال را مطرح می کند: آیا ماشین‌ها می توانند واقعاً جایگزین انسان در هنر و قصه گویی شوند؟! البته دقت کنید که همین سوال را هم هوش مصنوعی نوشته!

واکنش مردم اصلا خوب نبود

باوجود تبلیغات بسیار برای این فیلم، مردم اصلا واکنش خوبی به فیلم نشان ندادند و به شدت از چنین اتفاقی نگران و خشمگین شدند. سیل شکایت‌ها به سینمای پرنس چارلز انقدر زیاد بود که این سینما، اکران فیلم را لغو کرد!

به نظر می‌رسد مردم هنوز آمادگی دیدن این همه نزدیکی و دخالت هوش مصنوعی در زندگی انسانی خود را ندارند و به همین دلیل از فیلم استقبال نکردند. اما احتمالا در سال‌های آینده و البته با شفافیت بیشتر درباره نقش هوش مصنوعی در زندگی بشریت، واکنش‌ها تغییر کند. چراکه اکنون شاهد پیشرفت خیلی زیاد هوش مصنوعی هستیم، مثلا اخیرا در خبرها خواندیم که هوش مصنوعی GPT-5 به زودی عرضه می شود و دارای هوشی هم سطح یک فارغ التحصیل دکترا خواهد بود!