علیرغم اینکه چت جی‌پی‌تی مشهورترین چت بات هوش مصنوعی دنیاست، اما یک سری ویژگی‌های کاربردی که رقبایش (مثل کوپایلوت یا جمینای) دارند را نداشت. مثلا اینکه لینک منبع پاسخ‌هایش را ذکر نمی‌کرد. اما به تازگی OpenAI اعلام کرده که این مشکل را برطرف می‌کنند.

chatgpt پاسخ‌هایش را از کجا می‌آورد؟ از این به بعد معلوم می‌شود

اکانت رسمی OpenAI در توییت جدیدی که روی شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) زده اعلام کرده که از این به بعد پاسخ‌های چت جی‌پی‌تی با لینک منبعی که پاسخ از آن آمده همراه می‌شود؛ تا کاربران (اگر خواستند) بتوانند منبع اصلی را هم مطالعه کنند.

در تصویری که OpenAI منتشر کرده، کاربر از ChatGPT می‌پرسد که «پنج تا از بهترین رستوران‌های دالاس برای یک قرار شبانه» را به من معرفی کن؟ و چت جی‌پی‌تی 5 رستوران را معرفی کرده و آدرس سایت‌شان را هم ذکر می‌کند.

لازم به ذکر است که این ویژگی قرار است فقط برای اکانت‌های پولی چت جی‌پی‌تی فعال شود، نه نسخه رایگان آن. این درحالی است که چت بات هوش مصنوعی کوپایلوت این قابلیت را برای نسخه رایگان خود هم دارد.

اهمیت ذکر منبع پاسخ‌ها

جای خالی این ویژگی مدت‌ها بود که حس می‌شد. چراکه هنوز که هنوز است پاسخ های چت بات‌های هوش مصنوعی، گاهی دچار خطا و اشتباه است و کاربر نیاز دارد تا منبع را صحت سنجی کند. همچنین احتمالا چت جی‌پی‌تی میخواسته بار حقوقی کپی رایت را از دوش خود بردارد.