تا به حال کاربران ChatGPT رایگان از دسترسی به برخی از امکانات مهم این چت بات محروم بودند؛چراکه فقط برای کاربران پولی فراهم بود. اما حالا کمپانی سازنده چت‌جی‌پی‌تی، یعنی OpenAI، در آخرین به روزرسانی که داشته برخی از قابلیت‌ها و امکانات ویژه‌اش را برای کاربران رایگان این چت بات محبوب فراهم کرده است!

امکانات جدید ChatGPT رایگان

دسترسی به GPTهای سفارشی: کاربران چت جی‌پی‌تی رایگان حالا می‌توانند به مدل‌های GPT سفارشی که توسط دیگران ایجاد شده‌اند، دسترسی داشته باشند.

GPTهای سفارشی، مدل‌هایی هستند که برای انجام وظایف خاص، مانند نوشتن محتواهای خاص، ترجمه متون، یا پاسخ به سوالات تخصصی، آموزش دیده‌اند.

چند وجهی شدن: امکانات جدید ChatGPT رایگان بیشتر شده و حالا می‌تواند فایل دریافت کند و به کاربران در تحلیل داده‌هایی که دریافت کرده کمک کند. فایل‌هایی دریافتی می‌تواند شامل تصویر، انواع متن یا حتی ویس باشد! این ویژگی بسیار مهمی از پلاگین‌های چت جی‌پی‌تی4 بود که حالا به صورت محدود برای کاربران رایگان فراهم شده است!

نمودار کشیدن: کاربران چت جی‌پی‌تی رایگان حالا می‌توانند از این چت بخواهند برایشان نمودار، جدول و چارت بکشد. چیزی که پیش از این فقط برای کاربران پولی در دسترس بود!

محدودیت‌های فعلی

باوجود این همه امکانات جدید ChatGPT رایگان که برایتان نام بردیم، اما هنوز برخی محدودیت‌ها برای کاربران رایگان وجود دارد. مثلا کاربران ChatGPT رایگان نمی‌توانند مدل‌های GPT سفارشی برای خود بسازند.

همچنین در پیام دادن، محدودیت دارند و پس از رسیدن به حد مجاز پیام، چت‌جی‌پی‌تی به طور خودکار به مدل GPT-3.5 باز می‌گردد. با خرید اکانت chatgpt می‌توانید به همه ویژگی‌های فوق العاده این هوش مصنوعی و بدون محدودیت در تعداد پیام، دسترسی داشته باشید!

کمپانی OpenAI مدام با آپدیت‌ها و پیشرفت‌های روزانه، امکانات جدیدی برای کاربرانش فراهم می کند. به تازگی هم خوانده بودیم که در حال کار روی مدل بعدی خود یعنی chatgpt-5 هستند!