کشمکش حقوقی بین رسانه‌های صاحب اثر و هوش مصنوعی‌های تولید کننده محتوا ادامه دارد! سه نشریه پرطرفدار بین المللی هرکدام به طور جداگانه از چت جی‌پی‌تی شکایت قانونی ثبت کرده‌اند چرا که معتقدند این هوش مصنوعی از محتوای متعلق به این نشریات در پاسخ‌هایش به کاربران استفاده کرده است!

این نشریات خبری شامل  The Intercept ،Raw Story و AlterNet می‌شوند و ادعا دارند که ChatGPT «آثار روزنامه‌نگاری محافظت‌شده با حق نسخه‌برداری کلمه به کلمه» را بدون ذکر منبع مناسب، از جمله نویسنده، عنوان، و اطلاعات حق نسخه‌برداری بازتولید کرده است.

به گفته mspoweruser این شکایت نه تنها علیه openAI بلکه علیه ماکروسافت (حامی openAI) و سازنده کوپایلوت نیز به ثبت رسیده است!

یک مشکل حقوقی حل نشدنی تکنولوژی هوش مصنوعی!

شکایت‌ آن‌ها از کمپانی‌های سازنده هوش مصنوعی فراتر از یک خطا درباره استفاده غیر مجاز از محتواست بلکه این نشریات مدعی هستند که OpenAI و مایکروسافت از این مشکل بالقوه آگاه بودند!

این اولین باری نیست که چنین شکایاتی از نویسندگان و هنرمندان دارای حق اثر علیه ابزارهای هوش مصنوعی ثبت می‌شود بلکه پیش از این هم دیده بودیم روزنامه نیویورک تایمز در یک جدال طولانی که حالا به یک سال رسیده چندین بار علیه openAI شاکی شده و این جدال دادگاهی هنوز هم تمام نشده است!