پس از یک سال کشف و استخراج معادن در زامبیا، استارتاپ کوبولد با استفاده از هوش مصنوعی توانسته به معادن عظیمی از مس دست پیدا کند.

این استارت‌آپ کالیفرنیایی تابستان گذشته به وضعیت unicorn دست یافت؛‌ به این معنا که ارزش بازار آن از ۱ میلیارد دلار عبور کرده است. به گزارش وال استریت ژورنال ارزش این استارتاپ پس از سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری برای حفاری‌ها در این معادن حالا به ۱ میلیارد دلار رسیده است که سود قابل توجهی است!

این بیزینس که توسط کورت هاوس رهبری می‌شود، توجه سرمایه گذارانی از جمله بیل گیتس و جف بزوس را به خود جلب کرده زیرا از هوش مصنوعی برای یافتن ذخایر جدید مس، لیتیوم، نیکل و کبالت (فلز لاجورد) استفاده می کند.

اما جاش گلدمن، رئیس اصلی کوبولد، این هفته در گفتگو با بلومبرگ، خبرهای خوب دیگری هم به سرمایه گذارانش داد: ذخایر عظیم جدیدی از مس در زامبیا کشف کرده ایم!

بیشتر بخوانید: جف بزوس

مس‌های زامبیایی برای باتری خودروهای آمریکایی

این کشف برای KoBold از نظر استراتژیک بسیار مهم است، چرا که از این مواد کمیاب برای تولید باتری استفاده می‌شود که برای بازار رو به رشد خودروهای الکتریکی حیاتی است. علیرغم نوسانات اخیر در این بخش و در قیمت مواد خام مانند لیتیوم و مس، استارتاپ کوبولد از نوسانات کوتاه مدت بازار نمی‌ترسد و بازهم در حال برنامه ریزی‌های بلند مدت است.

کوبولد علاوه بر اکتشاف این مواد خام، ساخت یک تاسیسات 2 میلیارد دلاری در سایت Mingomba را به عنوان یک هدف بلندمدت در نظر دارد.