حالا که هوش مصنوعی همه جا هست،‌ چرا در پیام رسان‌هایمان نباشد؟ گوگل در تلاش است تا هوش مصنوعی Bard را مستقیماً با Google Messages ادغام کند، ظاهراً این ادغام می‌تواند به شما در امور مختلف کمک کند. طبق گزارش Assemble Debug هوش مصنوعی بارد در نسخه 20240111_04_RC00 اپلیکیشن Google Messages مشاهده شده است.

قابلیت های جدید گوگل مسیج

هوش مصنوعی گوگل یعنی Bard می‌تواند به کاربران در نگارش پیام‌هایشان و یک سری کارهای دیگر کمک کند.

اسکرین شاتی که توسط Assemble Debug منتشر شده نشان می‌دهد که Bard می‌تواند به کاربران در نوشتن پیام، ترجمه، تشخیص تصاویر و… کمک کند. بارد می‌تواند براساس موقعیت مکانی و چت های قبلی کاربر پاسخ بهتری ارائه دهد. مثلا، می‌توانید از بارد بخواهید به شما کمک کند تا یک پیام درخواست مرخصی برای رئیس‌تان بنویسید،‌ یا خیلی سریع به شما چند ایده برای شام فوری با چند مواد غذایی خاص بدهد.

امنیت مکالمات با بارد

به نقل از nerdchalk رشته کدهایی که در نسخه بتا یافت می‌شوند نشان می‌دهند که برای اینکه بتوانید از Bard در پیام های گوگل استفاده کنید باید 18 سال داشته باشید و برای کودکان و نوجوانان فعال نیست!

نکته جالب توجه دیگر این که، چت‌ها با بارد درMessages  رمزگذاری سرتاسری نمی شوند. گوگل در این‌باره واضحا اعلام کرده که کاربران نباید هیچ پیامی را برای بارد بنویسند که نمی خواهند بازبینان ببیند. در توضیحات آمده که چت‌های Bard  و داده‌های مرتبط به آن به مدت ۳ سال ذخیره می‌شوند.

دسترسی به بارد در گوگل مسیج از چه زمانی فراهم می‌شود؟

در حال حاضر، این ویژگی در Google Messages هنوز در دسترس نیست و نمی‌دانیم چه زمانی به صورت عمومی عرضه می‌شود. اما همه برای آن هیجان زده‌ایم.

پیش از این گوگل اعلام کرده بود که نسخه پیشرفته و البته پولی Bard را به زودی عرضه می کند که ویژگی‌ها و امکانات بیشتری نسبت به نسخه رایگان دارد. نظر شما در مورد بارد چیست و چقدر تا به حال برایتان مفید بوده؟