ارنی چت ربات چینی که رقیب چت جی‌پی‌تی بود، 200 میلیون کاربر دارد. این خبر را، رابین لی، مدیرعامل شرکت Baidu در کنفرانس “همه توسعه دهنده هستند” با حضور 5000 نفر، اعلام کرد. همچنین رابین لی اضافه کرد که قرار است یک مسابقه توسعه هوش مصنوعی هم برگزار کند و جایزه 7 میلیون دلاری برای آن بگذارد.

اطلاعات جالب در مورد Ernie

علاوه بر این موارد، لی از سه ابزار رونمایی کرد که کاربران می‌توانند با استفاده از AgentBuilder، AppBuilder و ModelBuilder بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی، ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد و یکپارچه‌سازی کنند.

حدود یکسال از رونمایی و عرضه چت ربات ارنی می‌گذرد و از ماه اوت دولت پکن مجوز استفاده عمومی را صادر کرد.

نکته جالب دیگری که در مورد این ربات Ernie وجود دارد این است که شرکت‌های تولید‌کننده تلفن همراه سامسونگ و آنر قابلیت‌های هوش مصنوعی ارنی را با دستگاه‌های موبایل یکپارچه کرده‌اند.

دیتاهایی که در مورد Ernie فاش شده

Baiduدو دیتای جالب از چت بات ارنی را به اشتراک گذاشته است:

  • اول اینکه تا ماه دسامبر حدود 26000 کسب و کار به طور فعال و ماهانه از قابلیت ارنی استفاده کردند
  • روزانه بیش از 50 میلیون سوال را پاسخ داده است.

بایدو قرار است نتایج سه ماهه اول خود را در ۱۶ می منتشر کند.

قابلیت‌های هوش مصنوعی در این دو سال اخیر بسیار توسعه پیدا کرده‌اند و از توانایی این فناوری برای تولید محتوا هم استفاده ویژه‌ای شده و نتیجه آن تقاضای بالا برای استفاده از واحدهای پردازش گرافیکی GPU شرکت انویدیا شده است. استفاده از این تراشه‌ها هم برای آموزش مدل های زبانی هوش مصنوعی بسیار لازم است.

از طرفی  آمریکا صادرات و دسترسی چینی ها به چنین تراشه‌هایی را محدود کرده است؛ اما با این وجود لی خبر از ذخیره‌سازی تراشه‌ها می‌دهد و گفته که تا یک یا دوسال آینده باید ارنی را بهبود دهد.