کارشناسان گوگل این بار سراغ ایجاد یک ویژگی جدیدی رفته اند که به کاربران کمک کند بهتر و راحت‌تر ایمیل هایشان را مدیریت کنند. این ویژگی مبتنی هوش مصنوعی است و “Ask Gemini” نام دارد. Ask Gemini در حقیقت یک چت بات است که روی جیمیل شما تنظیم می شود و از ایمیل‌هایتان به عنوان منبع داده استفاده میکند تا سوالات و پرسش‌های شما را جواب دهد.

ask gemini gmail

 Ask Gemini چه قابلیت هایی دارد؟  

قابلیت‌ها و کاربردهای این ویژگی جدید نیست اما جالب است. مثلا می‌توانید بپرسید که «آخرین ایمیلی که به مدیرم دادم درباره چه چیزی بود؟» یا «ایمیلی که درباره جلسه کاری هفته آینده بود را پیدا کن و ساعت جلسه را به من بگو.»

اما فقط این نیست؛ این قابلیت یک سری کارهای ساده را هم برایتان انجام میدهد مثلا اینکه ایمیل‌ها را پاک کند یا به پوشه دیگری منتقل کند.

آیا ویژگی‌ها مهم و باارزش هستند؟

احتمالا برای خیلی‌ها نه، اما اگر شما فردی هستید که بسیار زیاد ایمیل کاری دریافت می‌کند برای صرفه جویی در زمان و دسترسی آسان‌تر به اطلاعات به شما کمک می کند. در حقیقت این قابلیت مثل یک دسیتار ساده برایتان می شود که قرار است بهره وری شما را بالاتر ببرد.

اما از طرفی Ask Gemini برای انجام کارهایتان لازم است به همه ایمیل‌های شما دسترسی پیدا کند، بنابراین مسائل مربوط به حریم خصوصی هم اینجا مطرح می شود.

آیا Ask Gemini در دسترس همه است؟

در حال حاضر برای همه در دسترس نیست و فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد. اما وقتی هم در دسترس قرار بگیرد باید مدتی صرف کنید تا به او نحوه کارهایتان را آموزش دهید!

با این حال، این ویژگی پتانسیل بالایی برای تغییر نحوه استفاده ما از جیمیل دارد.

اخیرا هم گوگل از هوش مصنوعی متفاوت و بسیار جالب دیگری به نام Gennie رونمایی کرده بود که قادر است برایمان بازی بسازد!