فرض کنید به شما بگوییم یک چیز جدیدی آمده که هم با آن حرف می‌زنید (چت می‌کنید) هم برایتان در موتورهای جستجو می‌گردد و هم مرورگر است؛‌ دوست دارید امتحانش کنید؟ آرک سرچ همین است!

Arc Search چیست؟ و از کجا آمده؟

Arc Search اپلیکیشن جدید شرکت The Browser است که در چند سال گذشته روی مرورگری به نام Arc کار می‌کند. اپلیکیشن آرک سرچ در حقیقت یک برنامه چند کاره مبتنی بر هوش مصنوعی است که می خواهد هم مرورگر باشد،‌ هم موتور جستجو و هم یک چت بات!‌ اما آیا واقعا همینطور است؟ بله! در ادامه برایتان مثال هم زدیم.

هدف Arc Search جستجو برای شماست | یک مثال واقعی

به گزارش The Verge شما می توانید با Arc Search نه تنها مرز بین مرورگر و یک وب سایت را از بین بردارید، بلکه در واقع یک برنامه واحد دارید که یک مرورگر، وب و چت بات هوش مصنوعی کنار هم است و همه با هم ترکیب شده است.

ما برای امتحان Arc Search را باز کردیم و تایپ کردیم «در بازی دیشب بارسلونا چه اتفاقی افتاد؟» و روی دکمه «Browse for me» ضربه زدیم.

آرک سرچ برای ما تمام صفحات خبری وب،‌ شبکه های اجتماعی و هرجای ممکن را گشت و یک خلاصه مفید از این اطلاعات را به ما ارائه داد؛ و دیگر لازم نبود سایت های مختلف را خودمان بگردیم و بخوانیم.

درست مثل پرپلکسیتی که به رقابت با گوگل آمده است.

آیا واقعا دوران گوگل به سر آمده؟

آرک سرچ می تواند با کمک هوش مصنوعی یک پاسخ خیلی مختصر مفید به ما ارائه دهد. اما طبق تجربه ما و دیگر کاربران هنوز به هیچ وجه هنوز کامل نیست و نقص های زیادی دارد. آرک سرچ فعلا از دو مشکل بزرگ خلاصه‌های جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی رنج می‌برد.

اول اینکه، اطلاعات درست را با اطلاعات کاملاً اشتباه مخلوط می کند. و پاسخ خلاصه‌وارش را بی‌فایده می کند!

و مشکل دوم اینکه، منابع خودش را مشخص نمی‌کند! بااینکه Arc Search وب‌سایت‌هایی را که جستجو کرده برایمان فهرست می‌کند، اما لینک همه صفحات را در اختیار قرار نمی دهد؛‌ بنابراین نمی‌توان منبع را {بدون جستجوی جداگانه در یک مرورگر دیگر}‌ بررسی کنید. به این ترتیب برای چک کردن منبع باید به زحمت زیادی بیفتید و عملا استفاده از این اپ بی‌فایده و بی‌ثمر می شود!

به طور کلی می‌توانیم بگوییم آرک سرچ ایده جالبی دارد و هر تغییری (در صورت اجرای صحیحش) شدنی و نزدیک به نظر می‌رسد.

ناگفته نماند که این اپلیکیشن در حال حاضر فقط برای iOS در دسترس است و شما می توانید از این لینک به رایگان دانلود کنید.